اشرف غنی در مراسم روز عاشورا در کابل گفت: ایستادن در برابر توطئه‌ها و پرده برداشتن از نیت‌های شوم و تفرقه افکنانه، بخشی از همان اصلاحی است که امام حسین (ع) و سایر بزرگان ما در نظر داشته اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان در مراسم عزاداری روز عاشورای حسینی در کابل گفت: ایستادن در برابر توطئه‌ها و پرده برداشتن از نیت‌های شوم و تفرقه افکنانه، بخشی از همان اصلاحی است که امام حسین (علیه السلام) و سایر بزرگان ما در نظر داشته اند.

وی ضمن عرض تسلیت فرارسیدن روز عاشورا به ملت افغانستان اظهار داشت: مناسبت هایی مانند عاشورا فرصتی در اختیار ما می گذارد تا به مفاهیمی که منظومۀ ارزشی ما را تشکیل می دهد بازگشت مجدد داشته باشیم.

وی عنوان کرد: می‌توان عاشورای حسینی را از جوانب مختلف به مطالعه گرفت و می‌توان با تکیه بر شیوه فکری مذاهب اسلامی، تفاسیر گوناگونی از آن حادثۀ تاریخی بزرگ به دست داد، همچنین می‌توان تنوع تفسیرها و تحلیل ها را مایۀ غنای فرهنگ اسلامی گردانید، اما فراتر از همۀ بحث‌ها و تفاوت دیدگاه‌ها، همۀ ما می‌دانیم که امام حسین (علیه السلام) بخاطر اهدافی کوچک و پیش پا افتاده به مصاف آن خطر بزرگ نرفت.

اتحاد و ایستادگی در برابر تفرقه افکنی بخشی از پیام عاشورا است

اشرف غنی افزود: امام حسین (علیه السلام) خود در وصیتش به برادرش محمد حنفیه فرمود: "همانا من در پی جاه و مقام و فساد انگیزی و ستمگری برنخاسته‌ام، بلکه برای اصلاح امور امت جدّ خود قیام کرده‌ام".

رئیس جمهور افغانستان در این مراسم تاکید کرد: وفاداری به آرمان‌های این رهبران معنوی از ما می‌طلبد که صفوف خود را منسجم‌تر، دست ها را محکم تر و دل‌ها را عمیق تر از همیشه به هم پیوند دهیم. ایستادن در برابر توطئه‌ها و پرده برداشتن از نیت‌های شوم و تفرقه افکنانه، بخشی از همان اصلاحی است که امام حسین (علیه السلام) و سایر بزرگان ما در نظر داشته اند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه افغانستان نمونۀ قابل تمجیدی از همزیستی مذاهب اسلامی است که علیرغم تلاش‌های مکرر دشمنان ما، هیچ رخنه‌ای میان مردم آن به وجود نیامده است. عناصر افراطی و فرصت طلب که در پی دامن زدن به احساسات تنش آلود میان پیروان مذاهب هستند، و گاهی حتی این رفتار را در جامۀ دوستی می پوشانند، جایی در میان مردم ما ندارند.

اتحاد و ایستادگی در برابر تفرقه افکنی بخشی از پیام عاشورا است

اشرف غنی گفت: اگر دیروز امام حسین (علیه السلام) و یاران با وفایش در میدان کربلا در مقابل "شِمر" و "یزید" و "ابن زیاد" ایستادند و بخاطر آرمان‌های بزرگ خویش جام شهادت نوشیدند، امروز فرزندان دلیر ما در نیروهای دفاعی و امنیتی کشور با همان تعهد در مقابل تروریست‌های سنگدل می‌رزمند و برای دفاع از مردم خود قربانی می‌دهند.

رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد: پیروی ما از خانوادۀ پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) و یاران نامدار او می‌طلبد که در این شرایط حساس کشور همۀ ما یکدل و یک زبان در کنار نیروهای دفاعی و امنیتی خود قرار داشته باشیم، و برای تحقق رویاهای نیاکان خود در جهت رسیدن به جامعه ای امن، مرفه و مترقی، مبتنی بر ارزش‌های اسلامی، همه یکجا تلاش کنیم.

قابل ذکر است که مراسم عزاداری روز عاشورا در سراسر افغانستان تحت تدابیر شدید امنیتی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار