پس از اجرای موفقیت آمیز طرح روز بدون خودرو در پاریس در سال گذشته، این طرح امروز اول اکتبر نیز اجرا شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، طرح «روز بدون خودرو» امروز اول اکتبر در پاریس به اجرا گذاشته شد. با توجه به اجرای موفقیت آمیز طرح روز بدون خودرو در سال گذشته میلادی، این طرح امروز اول اکتبر مجددا در شهر پاریس پایتخت فرانسه به اجرا در آمد.

یکی از شهروندان پاریسی در این باره گفت: برای هوای بهتر و با کیفیت تر، بسیار خوب است مردم بتوانند بدون سر و صدای خودرو و خطر تصادف در شهر رفت و آمد کنند.

یکی دیگر از شهروندان این شهر نیز گفت: مسلم است که شهروندان پاریس مایل هستند هوای خوب و تمیزی را استنشاق کنند و من به عنوان یک پاریسی با وجود آن که دارای خودروی شخصی هستم ولی فقط از وسایل حمل و نقل عمومی برای رفت و آمد در سطح شهر استفاده می کنم.

یکی از توریست های خارجی در پاریس نیز در این باره گفت: این فکر بسیار خوب و فوق العاده ای است.

پاریس یکی از شلو‌غ‌ترین و پرترافیک ترین شهرهای اروپایی است که با مشکلات بسیاری در زمینه رانندگی مواجه است، مساله ای که باعث شده تا این طرح برای کاهش شدت ترافیک در آن اجرا شود.

این شهر در سال های اخیر به علت وجود خودروهای دیزلی زیاد، با آلودگی شدیدی مواجه شده است و کیفیت هوای پایین، آن را به یکی از آلوده ترین شهرهای اروپا تبدیل کرده است. مسئولان ترافیک شهر پاریس اعلام کرده اند که بخش هایی از این شهر در روز یکشنبه اول اکتبر به صورت کامل بسته خواهد شد و خودروها اجازه ورود به این بخش ها را نخواهند داشت و امیدوار هستند تا تجربه یک روز بدون آلودگی افراد بیشتری را به استفاده از وسایل غیر موتوری تشویق کند.

افراد بسیاری در شبکه های اجتماعی با به اشتراک گذاشتن برنامه های مختلف به صورت گروه های برنامه های متنوعی برای پیاده روی، دوچرخه سواری و فعالیت های دیگر مهیا کرده اند.

یکی از شهروندان گفت: روز بدون خودرو واقعا روز خوشایند و دلچسبی است و این طرح اثر زیادی بر کاهش آلودگی هوا خواهد داشت.

یکی دیگر از شهروندان پاریس نیز گفت: باید سیاستی در پیش گرفته شود که روزهای بدون خودرو بیشتر شود و مردم نیز عادت کنند از وسایل حمل و نقل عمومی بیشتر استفاده کنند.

این طرح پس از اجرای موفقیت آمیز آن در سال گذشته امسال نیز شهرداری پاریس این طرح را به اجرا گذاشت تا بتواند به طور متوسط 20تا 40 درصد از آلودگی هوای این شهر بکاهد. طرح روز بدون خودرو حدود نیمی از شهر پاریس معادل 650 کیلومتر را شامل می شود که فقط خودروهای عمومی و اورژانس، مجاز به رفت و آمد در این محدوده هستند.

انتهای پیام/

روز بدون خودرو در پاریس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار