۳۵۰ صندوق اعتباری خرد زنان روستایی بزودی در مازندران راه اندازی می‌شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد حسین فلاح معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۷۰ مرکز جهاد کشاورزی داریم که اگر به ازای هر مرکز پنج صندوق راه‌اندازی شود ۳۵۰ صندوق خرد زنان روستایی ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید نگاه به منابع انسانی را طوری تغییر دهیم که کار و اشتغال از آن حاصل شود، افزود: سه هزار روستا در مازندران وجود دارد که به عنوان نمونه اگر برای ۱۰ درصد آن‌ها صندوق خرد زنان ایجاد شود شاهد راه‌اندازی ۳۰۰ صندوق خرد زنان روستایی خواهیم بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: از سال ۹۲ تاکنون در سازمان جهاد کشاورزی مازندران مشارکت بانوان در توسعه مدیریتی افزایش پیدا کرده است که این نگاه باید تقویت شود.

فلاح با بیان اینکه در روستا‌ها ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد که باید بارورتر شود، افزود: در روستا‌ها نباید تنها به تولید فکر کنیم بلکه باید به عرضه پس از تولید نیز اندیشیده شود.

وی گفت: تولید تنها ۳۵ درصد از فرایند است و مابقی باید برای بازاریابی آن تدابیری اندیشیده شود و تولید باید همراه سودآوری باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه صندوق خرد روستایی در ۶ شهرستان آمل، بابل، قائمشهر، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی، تشکیل شده است، گفت: مجموع اعضای این صندوق‌ها ۱۹۰ نفر است که بیشترین عضو مربوط به صندوق بابل با ۵۰ عضو است.

محمد فلاح با بیان اینکه سال ۸۶ اولین صندوق حمایت از کشاورزی در استان تشکیل شد. افزود: هدف از تشکیل این صندوق افزایش مهارت و توانمندی بانوان روستایی، تشویق برای پس‌انداز، افزایش درآمد خانوار‌های روستایی و بازاریابی محصولات است.


انتهای پیام/آ

افزایش مشارکت زنان روستایی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار