در ایام تاسوعا و عاشورایی حسینی170راس گوسفند و بز و 30 راس گاو و گوساله و 10 نفر شتر توسط بازرسان بهداشتی این شبکه مورد بازدید قرار گفت.

محمودی رییس شبکه دامپزشکی شهرستان خوسف در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛   گفت: شبکه دامپزشکی شهرستان خوسف با ساماندهی دو اکیپ سیار و ثابت و با حضور سه نفر بازرس بهداشتی گوشت، در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی اقدام به بازدید از لاشه های قربانی کرد.
وی افزود :

وی افزود : با توجه به عدم وجود کشتارگاه در شهرستان ، نظارت بر ذبح در قربانگاه های هیات مذهبی صورت پذیرفته است و تذکرات در خصوص رعایت مسائل بهداشتی و استفاده از وسایل حفاظت شخصی اعم از دستکش ، ماسک و پیش بند و غیره در جهت پیشگیری از ابتلا به بیماریهای قابل انتقال بین انسان ودام داده شد.

دکتر محمودی گفت : در دو روز تاسوعا و عاشورا در مجموع 170راس لاشه گوسفند و بز و 30راس لاشه گاو و گوساله و 10 نفر شتر در شهرستان مورد بازدید قرار گرفت ،که یک لاشه گوسفند مورد اصلاح قرار گرفت و قسمت های مختف از جمله کبد و ریه 14 راس لاشه ضبط و در مواردی اصلاح شد به طوری که گوشت های نذری جهت مصرف کنندگان هیچ گونه خطری از لحاظ وجود بیماری ها مشترک بین انسان و دام ایجاد ننماید.

رئیس شبکه دامپزشکی خوسف خاطر نشان کرد: شماره تلفن 32473143 و 32474775 آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و گزارشات مردمی مربوط به دامپزشکی شهرستان است.
انتهای پیام/ک

نظارت بر ذبح در قربانگاه های هیات مذهبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.