ویژه برنامه شور عاشورایی با مشارکت هنرمندان شهرستان فسا استان فارس برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  شیراز؛محمدکاظم رحمانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فسا با اشاره به برگزاری ویژه برنامه شور عاشورایی در این شهرستان گفت: با توجه به ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع)، انجمن‌های ادبی و هنری با برگزاری ویژه برنامه شور عاشورایی به مدت ۳ شب در شهرستان فسا در سوگ حماسه سازان کربلا به عزاداری می‌ پردازند.


وی بیان کرد: در این ویژه برنامه هنری، هنرمندان با اجرای تعزیه صحنه ای، چاوشی خوانی، شعرخوانی، نی نوازی، نقاشی صحنه‌هایی از واقعه عاشورا، برپایی نمایشگاه عکس و پخش فیلم مستند از آئین‌ها و جلوه‌هایی از دلدادگی به عرض ارادت اهل بیت (ع) می‌پردازند.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فسا تصریح کرد: هدف از برگزاری این سوگواره هنری را تبیین و ترویج فرهنگ عاشورایی، انتقال مفاهیم و ترسیم گوشه‌هایی از قیام ابا عبداله الحسین (ع) ایثار، رشادت و جان فشانی با بهره گیری از ابزار هنر به جامعه به ویژه نسل نوجوان و جوان و ایجاد فضایی مناسب در راستای حضور هنرمندان و به نمایش گذاشتن استعداد‌های هنری مبنی بر رسالتی بوده، که بر عهده آنان است.


گفتنی است، ویژه برنامه شور عاشورایی در سوگ حماسه سازان کربلا از ۱۲ تا ۱۴ مهرماه امسال به مدت ۳ شب در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فسا برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ت

برگزاری ویژه برنامه شور عاشورایی در فسا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار