شهید مطهری عالم فقید و برجسته معاصر، با ایراد سخنانی قاطعانه و تامل برانگیز تاکید داشت تا در کنار پرداختن به مصیبت‌های عاشورا، زیبایی‌های آن را هم ببینیم.

مطالعه عاشورا از منظری متفاوتبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هر ساله با فرا رسیدن ایام محرم‌الحرام، به رسم دیرینه تکیه‌های سوگواری برای امام حسین (ع) در جای جای جهان برای اقامه عزا برپا می‌شوند.  نواها و مداحی‌های گوناگونی به زبان‌های متفاوت در رثای سالار شهیدان سروده و اجرا می‌شوند. نوحه‌سرایی‌هایی که از مظلومیت و نحوه شهادت سیدالشهدا و اهل بیت پاکش می‌گویند. اما نکته اینجاست که در بیشتر این سوگواری‌ها تنها به شهادت حسین (ع) پرداخته شده است و کمتر سخنی از هدف و دلیل اصلی این نبرد خونین اما عاشقانه به میان آمده است.

شهید مطهری معلم فرهیخته معاصر از جمله عالمانی است که با نگاهی متفاوت به واقعه عاشورا، عزاداران و دلباختگان حسین (ع) را به تامل بیشتر در این خصوص دعوت می‌کند. ایشان با ایراد سخنانی کوبنده و قاطعانه‌ خطاب به مردم زمانه می‌گوید عاشورا زیباست، عاشورا پر از صحنه‌های عاشقانه است. بیاییم به جای پرداختن به صفحات تیره این واقعه، روشنی‌ها و زیبایی‌ها را هم ببینیم که اگر غیر از این کنیم ما نسبت به عاشورا و حسین علی (ع) جانی‌تریم.

ویدئوی زیر بخشی از سخنرانی‌ این عالم فقید در خصوص عاشورا و شهادت شیدالشهداست.

 
انتهای پیام/
 

تامل در واقعه عاشورا از منظری متفاوت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.