معاون سخنگوی رئیس اجرائی دولت افغانستان گفت: در سفر رئیس ستاد ارتش پاکستان به کابل، توافق شده که گفتگوهای دو جانبه میان کابل و اسلام آباد از سر گرفته شوند.

گفتگوهای کابل و اسلام آباد از سر گرفته می شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ریاست اجرائی دولت وحدت ملی می‎گوید که گفتگوهای دو جانبه میان کابل و اسلام آباد از سر گرفته خواهند شد و این بار پاکستان بر عملی سازی وعده هایش اطمینان داده است.

جاوید فیصل، معاون سخنگوی رئیس اجرائی دولت افغانستان گفت: در سفر رئیس ستاد ارتش پاکستان به کابل، توافق شده که این گفتگوها از سر گرفته شوند.

معاون سخنگوی عبدالله اظهار داشت: این بار پاکستان خودش به ما مراجعه کرده است و این هم که برای ما مهم است تا با کشورهای همسایه روابط خوب داشته باشیم.

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع ملی نیز در بارۀ تأثیرات سفر رئیس ستاد ارتش پاکستان به کابل چنین می گوید: «چیزی که بسیار مهم است، این است که دوستی با پاکستان هم به سود ما و هم به سود پاکستان می باشد.»

با این حال، فوزیه کوفی، عضو مجلس نمایندگان در این خصوص گفته است: «این نشست های دو جانبه و نشست های چهار جانبه برای افغانستان هیچ سودی نداشته است. امیدوار هستم که این بار حکومت افغانستان سیاست های خوبی را در پیش بگیرد که به نفع کشور باشد.»

رئیس جمهور افغانستان سفر هیات پاکستانی را فصل تازۀ از همکاری ها میان کابل - اسلام آباد خوانده است.

برخی از منابع حکومتی می گویند که امیدواری ها برای بهبود در روابط کابل - اسلام آباد و نیز از سر گیری گفتگوهای دوجانه در حاشیۀ نشست شانگهای میان رئیس جمهور غنی و نخست وزیر پاکستان شکل گرفته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار