وزیر آموزش و پرورش گفت: بسیجیان برای حفظ آرمان‌های نظام اسلامی، نظام آموزشی کشور را رصد کنند.

بسیجیان نظام آموزشی کشور را رصد کنندبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  صبحگاه مشترک بسيجيان حوزه ستادی (ياد ياران ۴) با حضور سید محمد بطحايی وزير آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان و کارکنان حوزه ستادی در سازمان بسيج دانشجویی واقع در لانه جاسوسی سابق صبح امروز برگزار شد.

بطحایی در این مراسم گفت: در سال ۵۹هنگامی که کمتر از ۲۰ماه از نهال جمهوری اسلامی نمی‌گذشت هجمه سنگین جنگ تحمیلی به ایران شروع شد و هشت سال طول کشید واین مساله در حالی رخ داد که سازمان ها و تشکیلات کشور به درستی شکل نگرفته بود.

 وی افزود: بسیج نقش بسیار مهمی در پایداری کشور طی دوران جنگ داشت و شاید در ابتدا علت ایجاد آن ساماندهی تشکیلات کشور بود و نقش مکمل برای نظام های اداری و نیروهای مسلح داشت اما به تدریج با رشد آن علت ایجاد آن تغییر کرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فرهنگ بسیج و بسیجی از علل بقای این نهاد است،بیان کرد: امروزه فرهنگ بسیجی مترادف فرهنگ عاشورایی است؛ کاری که سیدالشهدا در سیره خود به ما آموخت.

بطحایی چشم پوشی از منافع خود برای منفعت دیگران را از دیگر مصداق‌های فرهنگ بسیجی برشمرد و اظهار کرد: هر ساله این چنین روش هایی را در عزاداری ها می‌شنویم اما متاسفانه درس کمی از آن می گیریم.

وی گفت: تعلق خاطر به بسیج و بسیجی بودن انسان را از بسیاری از تلاطم های موجود حفظ می کند و این مساله از جمله فرهنگ بسیجی بودن است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آنچه برای ما مهم است و باید آن را به خاطر بسپاریم توجه به مختصات فرهنگ بسیجی و اعمال آن در تصمیمات است.

بطحایی بیان کرد: باید فرهنگ بسیجی را نه فقط در کلام بلکه در عمل به کار گیریم با اطمینان خاطر بیشتری حرکت خواهیم کرد.

وی خطاب به بسیجیان افزود: باید به طور مداوم برنامه‎های نظام آموزشی را رصد کرده و اگر از مسیر در حال منحرف هستیم این مسئله را متذکر شوید که این ویژگی ها در رفتار فردی و گروهی است و باید هر۲جنبه را مورد توجه قرار داد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: چشم انداز ما باید رصد و مراقبت از برنامه های نظام آموزشی باشد و در آینده این گفته شعارگونه را عملیاتی کنیم.

انتهای پیام /

 

اهمیت بسیج در برنامه‌های نظام دانش‌آموزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۳:۴۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
آقای وزیر الان دوهفته از شروع سال تحصیلی جدید گذشته و هنوز معلمان حق الزحمه پنج ماه و نیم اضافه کار سال گذشته را دریافت نکرده اند !!و شما به حرف خودتان که گفتید تا دوهفته قبل از شروع سال تحصیلی جدید پرداخت می کنید را هم انجام ندادید؟!!!