تایید حکم ۱۰ سال حبس برای یک ایرانی در امارات

دادگاه تجدید نظر امارات متحده عربی حکم اولیه ۱۰ سال زندان را برای یک ایرانی متهم به نقض تحریم‌های تهران تایید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ یک دادگاه تجدیدنظر در امارات متحده عربی، فرجام خواهی وکیل متهم ایرانی را مردود دانسته و حکم اولیه 10 سال زندان را برای وی تایید کرد. این ایرانی که نام وی به اختصار «س.م.آ.ر» اعلام شده، به نقض تحریم های ایران، انتشار اطلاعات و تلاش برای ارسال کالاهایی به این کشور متهم است که در برنامه هسته ای ایران کاربرد داشتند.

دادگاه اولیه این ایرانی در ماه آوریل حکم را صادر و اعلام کرد تمام هزینه های مراحل رسیدگی به پرونده باید از سوی وی تامین شود، 10 سال زندان را پشت سر بگذارد و بلافاصله پس از اتمام دوران محکومیت از امارات اخراج شود. این احکام از سوی دیوان امنیت ملی امارات نیز تایید شد و دیگر قابل تغییر نخواهد بود.

فرد ایرانی بازداشت شده متهم است چندین ابزار و ژنراتور برق از انگلیس وارد امارات کرده بود و قصد داشت آنها را به ایران ارسال کند. گفته می شود این کالاها در برنامه هسته ای کاربرد داشته اند و اقدام مرد ایرانی پیش از توافق ایران با گروه 1+5 انجام شد که در آن زمان ایران هنوز تحت تحریم های هسته ای بود. به همین دلیل متهم ایرانی شامل مجازات های تعیین شده برای نقض تحریم های ایران، بوده است.

 

انتهای پیام/

حکم 10 سال زندان یک ایرانی در امارات تایید شد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار