نخستین سوگواره عکس عاشورایی "خیمه" در شهرستان اندیمشک برگزار می گردد.

علی بازگیر، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک بیان داشت: سوگواره عکس عاشورایی "خیمه" با همکاری کانون فیلم و عکس و فرمانداری این شهرستان با موضوع آیین‎های عزاداری ماه محرم و با هدف اعتلای مفهوم غنی عزاداری، فرهنگ ایرانی و عاشورایی و ثبت جلوه‎هایی ناب از عشق و دلدادگی مردم شهر یک هزار شهید اندیمشک به حضرت اباعبدالله‎الحسین (ع) برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت در این سوگواره، محدودیت سنی ندارد و برای تمامی هنرمندان و علاقه‌مندان آزاد است تصریح کرد: عکس‎های تولید شده باید به صورت مستند بوده و با دوربین حرفه‎ای و یا تلفن همراه گرفته شده باشند؛ ضمن این که هر عکاس نیز مجاز به ارائه 10 اثر است.

بازگیر با اشاره به سایر شرایط شرکت در این سوگواره اذعان داشت: جهت داوری نهایی، ارائه فایل اصلی عکس لازم است و ویرایش آثار نیز فقط در حد اصلاح نور و رنگ و کراپ، به گونه‎ای که سندیت آثار مخدوش نشود قابل قبول می باشد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک در ادامه گفت: استفاده از آثار پذیرفته‎شده برای چاپ در کتاب و سایر اقلام انتشاراتی و تبلیغاتی، بانک اطلاعاتی و برگزاری نمایشگاه با ذکر نام صاحب اثر برای برگزارکننده مجاز است.

این مقام مسئول اظهار کرد: به آثاری که به طور ناقص ارسال شوند و یا موضوع آن‎ها با موضوع سوگواره منطبق نباشد، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

علی بازگیر با اشاره به این‎که دبیرخانه، شخص ارسال کننده را صاحب اثر می‎شناسد افزود: در صورتی که خلاف این موضوع اثبات شود، کلیه امتیازات باطل و اثر ارسال شده از سوگواره حذف می‎شود.

وی حداکثر مهلت تعیین شده برای ارسال آثار را 30 مهرماه 96 عنوان و اذعان کرد: ارسال آثار به منزله قبول شرایط و مقررات سوگواره است و آثار ارسالی مسترد نخواهند شد.

بازگیر اظهار داشت: عکس‎ها ممکن است رنگی، سیاه‎وسفید، دیجیتال و یا آنالوگ باشند و بر روی آن‎ها نباید هیچ‎گونه امضاء، نام و یا پاسپارتو وجود داشته باشد.

این مقام مسئول با بیان این‎که هیات داوران تا 20 عکس را جهت برگزاری نمایشگاه در سطح شهرستان انتخاب خواهد کرد گفت: نظر هیات داوران قطعی است و هیچگونه اعتراضی پذیرفته نخواهد شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک تصریح کرد: آثار باید فقط به نشانی تلگرامی @axandimeshk و یا به آدرس پست الکترونیک khaymehsoog@gmail.com به همراه مشخصات عکاس شامل نام و نام خانوادگی، شماره ملی، تاریخ تولد، میزان تحصیلات، آدرس و شماره تلفن به دبیرخانه سوگواره ارسال شود.

وی درخصوص جوایز این سوگواره بیان داشت: به 10 نفر از برگزیدگان، لوح تقدیر، گواهی شرکت در سوگواره و جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.