فایننشال تایمز از عزم راسخ شرکت توتال برای ادامه فعالیت در بخش انرژی ایران با وجود نگرانی از تحریم‌های آمریکا خبر داد.

عزم راسخ شرکت فرانسوی توتال برای ادامه فعالیت در زمینه توسعه میدان گازی پارس جنوبیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ فایننشال تایمز در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی نوشت: درحالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درحال بررسی برهم زدن توافق هسته ای ایران است، شرکت فرانسوی توتال همچنان به فعالیت های خود در زمینه توسعه میدان پارس جنوبی ادامه می دهد.

نگرانی ها درباره اینکه ترامپ احتمالا با پاره کردن توافق هسته ای ایران راه را برای آمریکا هموار می سازد تا اعمال تحریم ها علیه ایران را از سر بگیرد، درحال افزایش است.

پاتریک پویان، مدیرعامل اجرایی توتال گفت زمانی که قرارداد چند میلیارد دلاری توسعه میدان گازی پارس جنوبی را با ایران امضا می کرد، می دانست که مسیر دشواری پیش رو دارد. قرارداد توتال با ایران نخستین قرارداد بزرگی بود که در بیش از یک دهه اخیر بین ایران و یک شرکت اروپایی در بخش انرژی به امضا رسید.

وی تاکید کرد: ترجیح می دهم یک مشکل برای حل کردن و در نتیجه یک فرصت داشته باشم تا اینکه قراردادی امضا نکنم و هیچ فرصتی نداشته باشم.

پویان که در واشنگتن سخن می گفت، افزود: وی به اجرای قرارداد توسعه بخشی از میدان گازی پارس جنوبی که بزرگترین میدان گازی جهان و بین ایران و قطر مشترک است، تعهد دارد. وی این سخنان را درحالی بیان کرد که ترامپ درحال بررسی این مسئله است که آیا در 15 اکتبر پایبندی ایران به توافق هسته ای را بار دیگر تایید کند یا نه. اگر رئیس جمهور آمریکا پایبندی ایران به تعهداتش را تایید نکند، کنگره 60 روز فرصت خواهد داشت تا تصمیم بگیرد که آیا اعمال تحریم ها علیه ایران از سر گرفته شود یا نه.

مدیرعامل اجرایی توتال همچنین از تمایل این کشور برای سرمایه گذاری در فاز دوم پروژه گاز طبیعی مایع قطب شمال در شبه جزیره یامال روسیه خبر داد. توتال و شرکت چینی سی ان پی سی هرکدام در فار اول این پروژه که 27 میلیارد دلار ارزش دارد، 20 درصد سهام دارند.

 

انتهای پیام/

 

تلاش شرکت توتال برای ادامه فعالیت در بخش انرژی ایران

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
عجبب
Switzerland
ناشناس
۲۱:۱۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
عجبب
آخرین اخبار