وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی :

انتخاب لرستان به عنوان پایلوت توسعه مشاغل خانگی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از انتخاب لرستان و ۸ استان دیگر به عنوان استان‌های پایلوت توسعه مشاغل خانگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  علی ربیعی امروز در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی و انعقاد قرارداد توسعه مشاغل خانگی در ۹ استان برای ۲۰ هزار نفر که در محل جهاد دانشگاهی برگزار شد،گفت: با توجه به اهمیت اجرای صحیح و دقیق الگوی توسعه مشاغل خانگی و کنترل هرچه بیشتر بر اجرای کار در فاز اول ۹ استان، آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و ایلام به عنوان استان‌های پایلوت توسعه مشاغل خانگی در نظر گرفته شدند.

وی افزود: در استان‌های یادشده اهداف تعیین شده در برنامه اشتغال فراگیر و میزان آمادگی این استان‌ها برای اجرای الگوی توسعه مشاغل خانگی موردتوجه قرارگرفته است. در این استان‌ها اولویت داریم و منعی برای ادامه آن در سایر استان‌ها وجود ندارد.

ربیعی در ادامه گفت : در سال جاری ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای این امر در نظر گرفته شد. از ابتدای دولت یازدهم تا پایان شهریور ۹۶، پنج و نیم هزار میلیارد تومان تسهیلات صندوق کارآفرینی امید اختصاص داده است که ۸/۴ هزار میلیارد تومان آن برای اشتغال و ۳۷۹ هزار برای طرح‌ها و افراد در نظر گرفته شده است که وام ارزان‌قیمت بوده است. سالانه حدود ۵۰ هزار شغل با تثبیت یا تبدیل مشاغل غیررسمی به رسمی و شغل جدید در صندوق کارکرده‌ایم که اگر این فرایند تثبیت و تبدیل مشاغل غیررسمی به رسمی را به پایان ببریم همه وام‌ها به وام‌های اختصاص‌یافته به شغل جدید تبدیل می‌شوند.

وی ادامه داد: در سال ۹۶ نیز رقم ۵۳۰ میلیارد تومان به حدود ۳۵ هزار طرح و فرد تسهیلات اعطا شده است و این به‌اضافه وام‌هایی است که از بخش روستایی و از وام‌های صندوق توسعه به جهاد آورده می‌شود و وام‌های قرض‌الحسنه‌ای که در نظر گرفته‌شده و صندوق کارآفرینی امید به کمک این طرح می‌آید و امیدواریم بتوانیم الگوهای خوبی را دنبال کنیم.

انتهای پیام/د

 لرستان به عنوان پایلوت توسعه مشاغل خانگی انتخاب شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.