رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد همکاری با آمریکا باید بر اساس انطباق دقیق با اصول برابری، احترام به منافع ملی و دخالت نکردن در امور داخلی باشد.

پوتین: مسکو از اصلاحات ارزیابی شده سازمان ملل حمایت می کندبه گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین – رئیس جمهور روسیه – اعلام کرد این کشور در صورتی از اهمیت اصلاحات ارزیابی شده سازمان ملل حمایت می کند که به نظرات همه شرکت کنندگان سازمان توجه شود.

پوتین امروز سه شنبه در مراسمی با حضور 20 سفیر جدید که استوارنامه های خود را تقدیم کردند، اظهار داشت روسیه از اهمیت اصلاحات سازمان ملل متحد حمایت می کند اما تغییرات باید شرایط همه شرکت کنندگان سازمان را در نظر بگیرد.

وی گفت: روسیه متعهد به افزایش کارایی سازمان ملل متحد است و از اهمیت اصلاحات آن و اینکه با نیازهای ما سازگار باشد، آگاه است. برای ما هر نوع تغییر کیفی در سازمان ملل مهم است و اجرای آن باید بر اساس توافق کلی میان اعضای شرکت کننده سازمان، رضایت و منافع آنها باشد.

پوتین ضمن تاکید بر این نکته که موافقت با تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل، در شرایط ناپایدار دنیای کنونی، باید در اولویت قرار بگیرد، ادامه داد: در جلسه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تشویش های ناشی از چالش ها و تهدیدات جامعه جهانی به صرات مطرح شد. اولویت برای همه کشورها باید رعایت بی قید و شرط حاکمیت قانون و احترام به رای شورای امنیت سازمان ملل به عنوان بدنه اصلی حفظ صلح و امنیت بین المللی باشد.

ولادیمیر پوتین همچنین از جامعه بین الملل خواست تا برای حل و فصل بحران سوریه تحت هدایت سازمان ملل متحد کمک کنند. او اعلام کرد مسکو به تلاش های خود برای تثبیت اوضاع در منطقه  ادامه خواهد داد.

وی گفت: افزایش کمک های بشردوستانه و بازسازی مناطق آزاد شده در سوریه  از ضروری ترین وظایف امروزی است. هرکس که واقعا آرزوی صلح برای سوریه و مردمی که در طلب بازگشت به خانه هایشان هستند، دارد باید به این پروسه تحت حمایت سازمان ملل بپیوندد.

پوتین با اشاره به نشست آستانه ادامه داد: توافق‌های حاصل شده در نشست آستانه شرایطی را برای پیشبرد اجرای قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل ایجاد می کند که بر اساس گفتگوی مستقیم دولت و مخالفان میسر می شود؛ تلاش هایی که به قلع و قمع گروه های تروریستی  و ایجاد صلح و آرامش در «سوریه یکپارچه» منجر می شود.

قطعنامه 2254 که در سال 2015 تصویب شد، خواستار برقراری آتش بس و حل دیپلماتیک درگیری ها در سوریه است.

پوتین ضمن اشاره به اینکه مسکو همچنان خواستار همکاری های سازنده، قابل پیش بینی و متقابلا مفید با واشنگتن اظهار داشت: سطح فعلی روابط روسیه و آمریکا «هر چیزی است جز رضایت بخشی». به عقیده ما این همکاری باید بر اساس انطباق دقیق با اصول برابری، احترام به منافع ملی و عدم دخالت در امور داخلی باشد.

در این مراسم 20 سفیر جدید از جمله جان هانتسمن – سفیر جدید آمریکا در روسیه- استوارنامه های خود را تقدیم ولادیمیر پوتین کردند. هانتسمن فرماندار پیشین ایالت یوتا و مسئول هیئت های دیپلماتیک آمریکایی در سنگاپور و چین بود که اخیرا جایگزین جان تِفت – سفیر سابق آمریکا در روسیه- شده است.

 

انتهای پیام/

 

حمایت رئیس‌جمهور روسیه از ایجاد روابط دوستانه با آمریکا

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار