محتشمی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نظارت بر اموال مسئولان باید دامنه وسیع‌تری پیدا کند

رئیس جبهه اصلاح‌طلبان گفت: باید بُعد نظارتی مجلس بر اموال مسئولان دامنه وسیع‌تری پیدا کند.

نظارت بر اموال مسئولین باید دامنه وسیع‌تری پیدا کندمجید محتشمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره طرحی که جمعی از نمایندگان مجلس به منظور کنترل دارایی‌های مسئولان به کمیسیون قضائی مجلس ارائه کردند گفت: این طرح از قبل وجود داشته و متاسفانه مسئولین ارشد کشور این را جدی نگرفته بودند و فقط منوط به روسای قوای سه‌گانه و تعداد محدودی از وزرا شده بود.

رئیس جبهه اصلاح‌طلبان تصریح کرد: آنچه که مسلم است باید بعد نظارتی مجلس تاثیر زیادی در رفتار مدیران ارشد کشور داشته باشد به گونه‌ای که حتی مدیران کل وزارتخانه‌ها مورد پرسش قرار بگیرند و مدیران کل هم در این دایره گنجانده شوند.

وی تاکید کرد: این طرح تنها قانونی است که می‌تواند جلوی فساد احتمالی در بین مسئولان را بگیرد و در صورت ارتکاب برای آن‌ها مجازات تعیین کرده و یا آنها را برکنار کنند.

دبیر کل حزب آزادی با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از فساد در مسیر بانک‌ها و مدیریت‌ها باید قوانین محکمی باشد بیان کرد: این قانون به صورت متمرکز توسط مجلس باید نظارت شود .

وی در پایان خاطر نشان کرد: فساد فقط روسای قوای سه‌گانه و وزرا را تهدید نمی‌کند آنجایی که حساسیت و تهدید بیشتر است در جمع مدیران کل است که باید در یک راستایی‌آزمایی قرار بگیرند.

 

انتهای پیام/

 

نظارت مجلس بر اموال مسئولان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
باید نظارت بیشتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۴۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
شوخی نکنید
آخرین اخبار