محمد اشرف غنی در دیدار با ورزشکاران مدال آور در مسابقات هنرهای رزمی داخل سالن ترکمنستان، به آنها جوایز نقدی اعطا کرد.

اعطای جوایز نقدی به مدال آوران مسابقات ترکمنستان توسط اشرف غنیبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، امروز در دیدار با ورزشکاران مدال‌آور در مسابقات هنرهای رزمی داخل سالن ترکمنستان، ضمن اعطای جوایز به آنها، تقدیرنامه های افتخاری نیز به آنها اهدا کرد.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، ابتدا جنرال ظاهر اغبر رئیس کمیتۀ ملی المپیک از حمایت حکومت به ویژه اشرف غنی نسبت به ورزش کشور و تخصیص بودجۀ مخصوص برای حضور ورزشکاران افغان در مسابقات بین المللی آسیایی، تشکر کرد.

وی گفت که ورزشکاران افغان در مسابقات ترکمنستان، با به دست آوردن یک مدال طلا، یک مدال نقره و ده مدال برنز توانستند میان ۶۲ کشور آسیایی مقام ۲۶را به خود اختصاص دهند و با درخشش عالی در مسابقات مذکور برای افغانستان افتخار آفریدند.

 در ادامه، حسین بخش صفری، مدال‌آور طلا از رشتۀ جوجیتسو صحبت کرد و از رئیس‌جمهور به خاطر تشویق ورزشکاران تشکر نمود. وی این موفقیت را به همۀ مردم به ویژه نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، تبریک گفت.

زهره رضایی، مدال‌آور برنز در رشتۀ موتای از مسابقات هنرهای رزمی داخل سالن ترکمنستان، در صحبتی از حمایت و شرکت رئیس جمهور غنی در مراسم افتتاح رسمی مسابقات آسیایی بین المللی تشکر کرد و گفت: من این موفقیت را که به نمایندگی از دختران افغان در مسابقات مذکور به دست آورد ام به همه زنان افغان تبریک می‌گویم.

در این دیدار همچنین، دین محمد صوفی، عضو تیم ملی فوتسال کشور صحبت کرد و خواهان توجه رئیس جمهور به تقویت بیشتر ورزش به ویژه رشتۀ فوتسال گردید.

رئیس جمهور کشور، موفقیت مدال‌آوران افغان را در مسابقات آسیایی را تبریک گفت و از وحدت، همبستگی، همکاری و انسجام میان ورزشکاران قدردانی نمود.

 رئیس جمهور کشور با اشاره به ایجاد نهادهای قوی ورزشی و دیدار با شیخ احمد الفهد‌الصباح رئیس شورای مسابقات المپیک آسیایی در عشق آباد گفت: در مورد ورزش افغانستان با وی بحث‌های مفصل داشتم، در دو ماه آینده نمایندگان شورای المپیک به افغانستان سفر می‌کنند و  برای ورزش کشور بنیاد اساسی گذاشته خواهد شد.

 محمداشرف غنی گفت که در دو ماه آینده، در مشارکت با شما برای تقویت ورزش افغانستان نقشۀ اصلی و اساسی را خواهیم گذاشت، تا اعتماد کامل ورزشکاران جلب شود.

 انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار