مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: ۱۲ تا ۱۳ هزار سلاح شکاری بدون مجوز در دست شکارچیان غیر مجاز قرار دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ سیاوش شمسی پور در نشست توجیهی با شکارچیان مجاز افزود: تاکنون برای ۱۳ هزار شکارچی استان مجوز حمل سلاح صادر شده است که به همین میزان هم اسلحه شکاری بدون مجوز در دست شکارچیان غیر مجاز است.

شمسی پور با اشاره به نزدیک شدن فصل سرما و سرازیر شدن حیات وحش به ارتفاعات پایین و مناطق مسکونی گفت: این نشست برای آگاه سازی شکارچیان از این موضوع و استفاده از توانایی و تجربه آن‌ها در شناخت مناطق طبیعی استان برگزار شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در این نشست با اعلام آمادگی برای دریافت پیشنهادات، راهکار‌ها و شکایات مردم و شکارچیان مجاز در راستای بهبود وضعیت محیط زیست استان گفت : برخورد قاطعانه با متخلفین حوزه صید و شکار در اولویت اقدامات اداره حفاظت از محیط زیست استان قرار دارد.

غلامرضا جهان تیغ فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان هم گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۷۰ شکارچی متخلف دستگیر شده، که همراه با اسلحه و مهمات کشف شده به مقامات قضائی تحویل داده شده اند.

وی افزود: اکثر این تخلفات در حوزه الموت شرقی، بخش طارم و در مناطق آزاد در حوزه مرکزی بخش کوهین رخ داده است.

نقیبی مدیرکل دامپزشکی استان هم در این نشست با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته بر اثر شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان بیش از ده هزار قطعه پرنده در استان تلف شده است از شکارچیان خواست: پرندگان مهاجری که ممکن است ناقل این ویروس باشند را زنده گیری و یا شکار نکنند، چرا که باعث انتقال ویروس و شیوع آن در مناطق مختلف استان و بین پرندگان بومی می‌شود.

انتهای پیام/

 

نشست توجیهی مدیر کل محیط زیست با نشست توجیهی با شکارچیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.