رهبر حزب کنگره ملی افغانستان گفت: آمریکا از طریق جنگ کسب تجارت می‌کند در حالی که اختلاف دولت افغانستان و طالبان موضوع داخلی است.

نی توان صلح را از خارج از کشور تامین کرد/ آمریکا از طریق جنگ تجارت می کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «لطیف پدرام»، رهبر حزب کنگره ملی و نماینده پارلمان افغانستان اعلام کرد که صلح باید از داخل افغانستان برقرار شود و نمی‌توان صلح را از خارج این کشور تامین کرد.

رهبر حزب کنگره ملی افغانستان گفت: آمریکا از طریق جنگ کسب تجارت می‌کند در حالی که اختلاف دولت افغانستان و طالبان موضوع داخلی است.

لطیف پدرام اظهار داشت: حضور نظامی آمریکا در افغانستان سبب ادامه جنگ شده است و راهبرد جدید واشنگتن برای کشورهای منطقه نیز دردسر ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: در استراتژی جدید واشنگتن ملت سازی جایی ندارد زیرا راه‌اندازی جنگ، کسب درآمد میلیاردها دالری تاجران و صاحبان تسلیحات آمریکا را در پی دارد.

پدرام ادامه داد: با اجرای استراتژی جدید آمریکا صلح و ثبات در افغانستان ایجاد نخواهد شد، زیرا مقامات واشنگتن به دنبال مدیریت منابع این کشور هستند.

از سوی دیگر، تعدادی از نمایندگان پارلمان افغانستان نیز معتقدند که آمریکا برنامه‌ای برای صلح ندارد و حل بحران جاری در این کشور از طریق سیاسی امکان‌پذیر است.

بسیاری از کارشناسان و سیاستمدارن افغان نیز با انتقاد از استراتژی جدید واشنگتن نسبت به بی‌توجهی ترامپ به دیپلماسی و مذاکره انتقاد کرده‌اند.

چندی قبل «کورنلیوس زیمر من»، نماینده غیر نظامی ناتو در افغانستان نیز گفته بود که بدون تلاش‌های سیاسی حل بحران در افغانستان ممکن نیست.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار