مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در پارک ملی سالوک استان خراسان شمالی 20 راس میش و بره وحشی تلف شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ علی اصغر مطهری مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: در گشت و کنترل محیط بانان در روز شنبه 8 مهرماه لاشه 9 راس میش و بره وحشی در پارک ملی سالوک کشف شد.

وی افزود: به علت تعطیلات ایام تاسوعا و عاشورا و عدم وجود امکان انتقال لاشه ها به دامپزشکی برای جلوگیری از شیوع بیماری لاشه های کشف شده با رعایت اصول بهداشتی و ایمنی دفن شدند.

مطهری با بیان این که در پایش روزهای اخیر تعداد تلفات تا کنون به 20 لاشه رسیده که مشاهدات حاکی از شیوع بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک است.

وی با اشاره به این که اقدامات ایمنی مثل جمع آوری و سوزاندن یا دفن اصولی لاشه ها و آهک پاشی و ضدعفونی کردن آبشخورها ، منع ورود و خروج به داخل منطقه و سایر اقدامات برای کنترل شیوع بیماری در حال انجام است، گفت: منطقه بصورت مداوم  توسط چندین اکیپ از محیطبانان و کارشناسان پایش می شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک سال گذشته در پارک پردیسان بجنورد شیوع پیدا کرد و موجب مرگ بیش از 40 راس از حیات وحش این مجموعه شد.

انتهای پیام/ آ

تلف شدن 20 راس بره ومیش وحشی در پارک سالوک خراسان شمالی

منبع:عصر اترک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.