خانه تدریس کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛   رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: خانه تدریس کشاورزی هدف آموزش به باغداران در زمینه تغذیه، هرس و احداث باغ دیم با حضور ۷ دانش آموخته کشاورزی راه اندازی شده است.


جعفر گوهرگانی از تعیین تکلیف ۲۰ طرح نیمه تمام پمپاژ آب اراضی دیم در سال‌های گذشته خبر داد و افزود: با بهره‌برداری از طرح پمپاژ مختار بویراحمد ۵۰۰ هکتار حبوبات کشت شده که به نوعی به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند.


گوهرگانی با اشاره به اینکه ۵ هزار هکتار اراضی دیم به آبی تبدیل شد، ادامه داد: راه اندازی صنایع تبدیلی، بسته بندی و جانبی محصولات کشاورزی با هدف قطع کردن دست واسطه‌ها و کمک به کشاورزان جزو برنامه‌ها و آرزوهایم بوده و هست که تاکنون محقق نشد.

وی اضافه کرد: در زمینه راه اندازی صنایع تبدیلی و جانبی توسط بخش خصوصی آماده هرگونه همکاری هستیم و در این زمینه از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم.


گوهرگانی گفت: تاکنون سردخانه‌هایی با ظرفیت ۵ هزار تن در استان احداث شده و هم اکنون واحدهای دیگری نیز توسط بخش خصوصی و همکاری بخش تعاون در دست اجرا است.


وی افزود: سیب درجه یک باغداران استان با هدف تنطیم بازار و میوه شب عید به طور ۱۰۰ درصد از باغداران خریداری می‌شود و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.


گوهرگانی ادامه داد: احداث ۱۰۰ هزار هکتار باغ دیم در اراضی شیب دار مناطق مختلف استان در یک دوره ۱۰ ساله در دستور کار مسئولان بخش کشاورزی است.

انتهای پیام/د

تعیین تکلیف ۲۰ طرح نیمه تمام پمپاژ آب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.