دفتر کنسولی موقت عراق برای صدور ویزا برای زائران گیلانی اربعین حسینی در رشت فعال شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ حسن فعال مدیر حج و زیارت  استان گیلان گفت: دفتر کنسولی موقت عراق برای صدور ویزای زائران اربعین حسینی در استان آغاز شده است و این ویزا فقط  با ثبت‌نام در سامانه سماح ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام زائران در این سامانه تا نیمه اول آبان ماه ادامه دارد افزود : همانند سال‌های گذشته  صدور ویزای زائران اربعین حسینی در دفتر کنسولی موقت عراق در شهر رشت انجام می شود. 

مدیر حج و زیارت  استان گیلان با تاکید براینکه زائران اربعین حسینی برای گرفتن ویزا فقط باید از طریق سامانه سماح اقدام کنند اظهار داشت : در برخی از استان‌ها افراد و دفاتر غیر‌مجاز برای دادن ویزا به زائران اربعین حسینی اقدام می کنند که به شهروندان توصیه می شود گول این افراد را نخورند.

حسن فعال تاکید کرد : سامانه سماح برای جلوگیری از سوء استفاده کلاهبرداران و با هدف تسهیل و ایجاد نظم در سفر زائران حسینی راه‌اندازی شده است. 

وی انتخاب دفتر خدمات زیارتی مورد نظر برای تحویل مدارک زائران در هنگام ثبت‌نام، انتخاب تاریخ رفت و برگشت و تعیین مرز خروجی را از مزایای نام نویسی دراین سامانه الکترونیکی بیان کرد.

مدیر حج و زیارت  استان گیلان با تاکید بر اینکه براساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی دریافت ویزای اربعین حسینی و خروج از مرز تنها برای افرادی که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده باشند امکان‌پذیر است افزود : همه زائرانی که در سامانه مذکور ثبت‌نام می‌کنند از پوشش بیمه‌ای کامل برخوردار می‌شوند.

حسن فعال با بیان اینکه با ثبت‌نام زائران در سامانه سماح ، زائران بر ‌اساس سهمیه بندی تعیین شده بدون معطلی از مرز خارج می‌شوند اعلام کرد : پرداخت هزینه‌های سفر زائران بطور انتخابی در سامانه سماح انجام می‌شود و در صورت انصراف، افراد با مراجعه به بانک ملی وجه واریزی خود را دریافت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه زائران گیلانی برای کسب اطلاعات بیشتر و آخرین اخبار به سامانه http://gilan.haj.ir مراجعه کنند تصریح کرد : شماره‌ تلفن های 33664428-33664427 آماده پاسخگویی به زائران است.

 

 

انتهای پیام/م.ع

فعالیت دفتر کنسولی موقت عراق برای صدور ویزا برای زائران گیلانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.