۱۰ هزار و ۵۰۰ کودک زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه در قالب طرح همسفره تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، ناصر شیبانی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه طرح همسفره با مشارکت نهادهای حمایتی و دانشگاه علوم پزشکی برای حمایت از کودکان زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه اجرا می شود، گفت: 10 هزار و 500 کودک زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه در قالب طرح همسفره تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند.
وی با بیان اینکه سه میلیارد و 40 میلیون تومان درشش ماهه امسال برای درمان سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه هزینه شده است، افزود: هر ماه کارت خرید مواد غذایی به ارزش 72 هزار و 400 تومان برای این کودکان شارژ می شود.
شیبانی ادامه داد: سبد غذایی ویژه کودکان زیر پنج سال دچار سوء تغذیه شامل حبوبات، لبنیات، برنج، روغن، گوشت مرغ و ماهی است که از طریق فروشگاه های طرف قرارداد کمیته امداد بین خانواده های این کودکان توزیع می شود.
وی کمک به بهبود سوء تغذیه کودکان و افزایش شاخص‌ سلامت خانواده‌ های نیازمند را از اهداف این طرح برشمرد و تصریخ کرد: در صورت بهبودی کامل و صحت سلامتی کودکان تحت حمایت این طرح، آنان از این چرخه حمایتی خارج شده و کودکان دیگری که از سوء تغذیه رنج می‌برند با معرفی مراکز بهداشت جایگزین می‌شوند.
وی گفت: حفظ سلامت مددجویان به خصوص کودکان دچار سوء تغذیه یکی از برنامه‌ های مهم این نهاد است و این سبد غذایی با هدف بهبود شاخص‌ های سلامت و وضعیت تغذیه کودکان خانواده ‌های نیازمند انجام می ‌شود.
شیبانی یادآور شد: این سبد غذایی به کودکانی تعلق می‌ گیرد که دچار اختلال رشد یا سوء تغذیه هستند و بر اساس ارزیابی حمایتی توسط کمیته امداد ناتوانی در تمکن مالی و استحقاق این افراد باید به اثبات رسیده باشد.
وی با بیان اینکه آموزش های لازم نیز در کنار سبد غذایی به مادران این کودکان ارائه می شود، افزود: پس از پایان یک دوره شش ماهه، این کودکان مورد پایش مراکز بهداشتی درمانی قرار می گیرد و در صورت بهبود افراد جدیدی جایگزین می شوند.
وی با اشاره به اینکه 21 هزار کودک زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه در استان کرمان شناسایی شده و پشت نوبت دریافت خدمات طرح همسفره قرار دارند، از خیران و نیکوکاران خواست با مشارکت در طرح همسفره یاری گر این نهاد در درمان کودکان مبتلا به سوء تغذیه باشند.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
راست میگن پس چرا هی میگین شارژ میشن به ما که ی کارت دادن ی ۱۰۰تومان دادن همش .حق بچه ها کجا میره
Iran (Islamic Republic of)
منیژه درویش زاده
۱۴:۱۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
با سلام خدمت شما من دارای دو فرزند هستم که سوتغذیه رنج می برند پسرم 4 سال پنج ماه شه درخت رم 2سالوسه ماه شه با وزن های خیلی کم 13کیلو پسر و9نیم هم دخترم به به داشتم مراجع کردم اما جوابی نگرفتم میگن کمیته از سال 95اسم از ما نخواسته پس تکلیف بچه های من چیه حق شون به کی میدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار