مدیرکل بهزیستی استان ایلام از افزایش جمعیت سالمندان در استان ایلام خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ فرهاد قیصربیگی اظهار کرد: آماری که در ابتدای سال 95 منتشر شد را با آمار دو دهه گذشته مقایسه کنیم متوجه می‌شویم که در سال 75 جمعیت صفر تا 14 سال استان ایلام که شامل جمعیت جوان است حدود 44 درصد کل جمعیت استان ایلام است.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: یعنی در واقع نصف جمعیت استان ایلام در سال 1375 جمعیت جوانی بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار سال 95 این میزان جمعیت جوان در استان ایلام به 20 درصد رسیده است و جمعیت جوان به شکل فزاینده‌ای به سالمندی می‌رسد.

این مسؤول اضافه کرد: جمعین 16 تا 64 سال استان ایلام در سال 75 حدود 51 درصد جمعیت استان ایلام بوده که این رقم در سال 95 به حدود 78 درصد رسیده است.

قیصربیگی تصریح کرد: این مهم بیانگر این است که جمعیت میانسال استان ایلام آمار فزاینده‌ای دارد و بالاتر از میانگین کشوری است.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: در آخرین جلسه شورای سالمندی در کشور مصوباتی داشته که مواردی را به صورت کلی و اهداف را به استان‌ها منتقل کرده که باید استان‌ها دنباله‌ رو آن اهداف تعیین شده باشیم.

وی ادامه داد: غالب دیدگاه‌هایی که در این راستا وجود دارد متاسفانه کلیشه‌ها منفی بوده و اشتغال غیر رسمی سالمندان وجود دارد که نباید آنها را از اشتغال رسمی دور و محروم کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: در استان ایلام بنیادی تحت عنوان فرزانگان تاسیس شده که به سالمندان خدماتی ارائه می‌دهد و در واقع نقش تسهیل‌‌گر برای سالمندان داشته تا ه امورات مختلف فرهنگی، تفریحی و ورزشی آنان پرداخته شود.

 

انتهاای پیام/ع

جمعیت سالمندان ایلام رو به افزایش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.