رئیس شورای شهر اهواز؛

فسادستیزی مهم ترین دغدغه های شهروندان اهوازی

رییس شورای شهر اهواز مهم ترین دغدغه های شهروندان را فسادستیزی عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدجعفر فلسفی، رییس شورای شهر اهواز در آئین تودیع و معارفه شهرداران سابق و جدید اهواز در سالن امام خامنه ای مجتمع فجر، نخستین ماموریت شورای پنجم را انتخاب شهردار شایسته دانست و بیان داشت: فسادستیزی از مهم ترین دغدغه های شهروندان است، لذا شهردار اهواز باید در راستای سالم سازی سیستم شهرداری و اصلاح نواقص ثابت قدم بوده و خللی در اراده وی شکل نگیرد.

وی دیگر ماموریت شورای پنجم را حفظ حس اعتماد و خوشبینی عنوان و تصریح کرد: تلاش می کنیم تا با اقتدا به شهدا در راستای شکوفایی آرمان های نظام و مطالبات مردم گام برداریم.

فلسفی، الکترونیک کردن امور خدمات شهری، اعمال نظارت دقیق بر عملکرد سازمان های شهرداری، افزایش سرانه فضای سبز، اتمام طرح کمربند سبز، ایجاد بسترهای لازم برای انجام پروژه های مشارکتی، توسعه شورایاری ها و استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد از دیگر مطالبات مردم عنوان کرد.

رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه شورا در چند هفته گذشته با مصوبات خود مسیر فعالیت شهردار را هموار کرده، توجه به اشتغالزایی را از دیگر وظایف شهردار برشمرد و اذعان داشت: حفظ و مدیریت شهری هزینه های بسیاری دارد، از همین رو لازم است تا تمام مسئولان، نمایندگان مردم در مجلس و سازمان ها در اداره شهر اهواز همکاری نمایند.

منصور کتانباف، شهردار جدید اهواز در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش های کارکنان این شهرداری گفت: تقویت جایگاه اهواز به عنوان دروازه ورود تشیع و توسعه هویت اسلامی_ایرانی_اهوازی از برنامه های ما می باشد.

وی بر ضرورت توسعه متوازن شهر تاکید کرد و اظهار داشت: تمام محلات شهر اهواز باید توسعه یابند و فاصله بین محلات برخوردار و کم برخوردار متعادل شود.

کتانباف با اشاره به اینکه تلاش می شود تا قسمت عمده طرح کمربند سبز در این دوره به سرانجام برسد، افزود: در دوره پیش نیز بیش از هزار هکتار از طرح کمربند سبز توسط شهرداری انجام شد که حدود 800 هکتار آن موجود است‌.

شهردار جدید اهواز توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را ضروری دانست واذعان کرد: گسترش اتوبوسرانی، تاکسیرانی و قطارشهری از نیازهای کلانشهر اهواز است.

وی همچنین ارتقاء فرهنگ شهروندی و توسعه یکپارچه و پایدار رودخانه کارون در راستای تقویت هویت کلانشهر اهواز را از دیگر اولویت های کاری خود برشمرد.

منصور کتانباف با اشاره به اینکه عبادتی بالاتر از خدمت به مردم وجود ندارد، بیان داشت: باتوجه به شرایط کلی کشور قطعا خدمت در این دوره سخت تر از گذشته است اما با همکاری تمام مسئولان این امر محقق می شود.

سید خلف موسوی، شهردار سابق اهواز نیز با اشاره به اینکه در حد توان و امکانات موجود برای توسعه شهر تلاش کردیم، گفت: دولت به دلیل مشکلات مالی اعتباری در اختیار شهرداری اهواز قرار نداد، از همین رو با تکیه بر اقتصاد مقاومتی پروژه ها را عملیاتی کردیم.

وی با بیان اینکه قضاوت درخصوص نحوه عملکرد را باید به مردم سپرد، اظهار داشت: با کمک تمام کارکنان شهرداری بودجه شهرداری اهواز را از 2 هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال به 7 هزار میلیارد ریال رساندیم.

موسوی احداث زیرگذر شریعتی، روگذر جواد الائمه، کشتارگاه صنعتی، پیاده رو سلمان فارسی، پیاده رو خیابان انوشه، احداث 8 فرهنگسرا، توسعه کمربند فضای سبز اهواز و ساخت 2 پارک بانوان به عنوان دستاوردهای شهرداری در زمان مدیریت سابق نام برد.

شهردار سابق اهواز با اشاره به اینکه شهرداری به تنهایی قادر به حل تمام مشکلات شهری نیست، تصریح کرد: قطعا عملکرد شوراها در مدیریت شهری بهتر از دولت ها است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از تدوین چارت شهرداری در زمان تصدی خود به عنوان یک گام مهم نام برد و اذعان داشت: در زمان تحویل پست، ۴هزار و ۴۶۵ کارمند در بدنه شهرداری وجود داست که در نهایت هزار و ۵۷ نفر کاهش یافت و در نهایت 3 هزار و ۶۰۰ پست خدماتی کددار از وزارت کشور تحویل گرفته شد. همچنین در این دوره موفق به ارتقاء جایگاه شهرداری کلانشهر اهواز شدیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.