به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در همایش یادبود قربانیان حوادث رانندگی که امروز(پنج شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: مطالعات نشان میدهد که در حوادث رانندگی کشور عامل انسانی ضریب بالایی دارد.
وی افزود: جامعه ما رنج بسیاری از بیکیفیتی میبرد. وقتی خودرویی را برای تعمیر به تعمیرگاه میبریم، بیکیفیت تعمیر میشود و رانندگی ما هم بیکیفیت است.
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: ما در مورد کیفیت رانندگی دچار مشکل هستیم، چراکه در مهارت، اخلاق و فرهنگ رانندگی دچار مشکل هستیم.
ربیعی گفت:ما باید در رابطه با راننده و کسی که صلاحیت رانندگی پیدا میکند سخت گیری بیشتری کنیم. آیا امروز برای رانندگی شخصی که از زندان آزاد میشود، منعی وجود دارد؟.
ربیعی با بیان اینکه در کشورهای اروپایی 5 هزار بند در خصوص قوانین رانندگی وجود دارد و کسی که میخواهد گواهی رانندگی دریافت کند، باید این 5 هزار مورد را رعایت کند، گفت: این در حالی است که دریافت گواهی نامه رانندگی در کشور ما آسان است و اغلب افراد گواهی نامه رانندگی دارند.
وی گفت: باید در کشور در رابطه با موضوع صلاحیت رانندگی در یک بسته سیاستی کار شود، همچنین باید در زمینه فرهنگسازی حمل و نقل بیشتر کار کنیم.
ربیعی با بیان اینکه توجه به بعد اجتماعی حوادث و تصادفات رانندگی بسیار مهم است، گفت: حدود 50 هزار تصادف را توسط جامعه شناسان بررسی کردیم. باید ببینیم چه گروهی از افراد بیشتر تصادف کرده اند و ما به بررسی بعد اجتماعی تصادفات برای پیشگیری از حوادث نیازمندیم و مطالعات ما در این خصوص کم است.
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: نیازمند آن هستیم تا دانش خود در زمینه تصادفات را چه در مورد علت حوادث و چه در مورد رانندگان افزایش دهیم.
وی با اشاره به اینکه تصادف پیامد اجتماعی زیادی دارد، تاکید کرد: 77 درصد قربانیان تصادفات مردان و 23 درصد زنان هستند که اغلب این زنان سرپرست خانوار هستند و از میان 21 هزار و 446 نفر ضایعه نخاعی تحت پوشش بهزیستی، 43 درصد به علت حوادث رانندگی است.
ربیعی افزود: ما فقط بدنه ماشین را بیمه میکنیم، اما رابطه معناداری بین رانندگی پرریسک و قیمت بیمه وجود دارد و باید میزان بیمه را براساس ریسک تصادفات و مبلغ بیمه در نظر بگیریم و حتی به افراد پرریسک در بروز حوادث رانندگی سخت تر گواهینامه رانندگی ارائه کنیم.
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: باید برای حفظ جان افرادی که دوست داریم، بهتر رانندگی کنیم و باید در زمینه تصادف در رسانه ها بیشتر کار کنیم و تأثیر تصادف بر زندگی مردم را نشان دهیم.
وی افزود: من نیز قربانی تصادف هستم و داغ تصادف همواره همراه من است و فرزند 14ساله من 3 ساعت کنار خیابان افتاده بود و در آخر جان خود را از دست داد.
انتهای پیام/
۱ - سرعت زیاد
۲ - تابلوها و چراغهای راهنمایی ناجور مثلا صد دفه گفتم سرعت چشمک زدن چراغا رو دو سه برابر کنن قبول نکردن