حسین مرادی گفت: ملی پوشان نوجوان فوتبال ایران با قرارگرفتن در بهترین وضعیت بدنی و روحی قصد دارند مقابل گینه گام اول را محکم بردارند.

حسین مرادی در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان  درباره آخرین وضعیت تیم ملیفوتابل ان ایران در آستانه برگزاری نخستین دیدار جام جهانی هندوستانمقابل گینه بیان کرد: خوشبختانه با توجه به اردوها و بازی های دوستانه خوبی که ملی پوشان نوجوان کشورمان انجام داده اند، تیم ما در بهترین وضعیت قرار گرفته است. برتری پر گل مقابل تیم های بزرگ فرانسه و مکزیک در اردوی اسپانیا منجر به افزایش انگیزه تیم ملی نوجوانان ایران شده است و در چنین وضعیتی بسیار امیدوار هستیم تا با برتری مقابل گینه گام نخست را در رقابت های جهانی محکم برداریم.

او ادامه داد: پس از کسب رتبه نایب قهرمانی آسیا  و سهمیه جام جهانی در سال گذشته، تورنمنت های مختلفی را پشت سر گذاشتیم و حدود 17 بازی بین المللی در کشورهای روسیه، چین، بلاروس و اسپانیا انجام دادیم. این امر سبب شد کادرفنی به شناخت بهتری از بازیکنان برسد. برگزاری بازی با تیم های فرانسه و مکزیک در کشور ثالث بی سابقه بود و خدا را شاکریم که فدراسیون فوتبال توانست مقدمات برگزاری بازی با این 2 تیم که برای اردوهای آماده سازی پیش از حضور در جام جهانی در کمپ ماربلا اسپانیا حضور داشتند، فراهم کند. 

مرادی افزود: تیم ملی نوجوانان از لحاظ تامین امکانات جزء اولویت های فدراسیون فوتبال قرار داشت و به همین دلیل در هندوستان دنبال کسب آبرو و دست یابی به اهداف از پیش تعیین شده هستیم. 

سرپرست تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران درباره حریفان کشورمان در رقابت های جهانی گفت: کادر فنی تیم ملی در یک ماه اخیر آنالیز خوبی روی بازی های آلمان، گینه و کاستاریکا انجام داده است. ایران زودتر از سایر هم گروه هایش جواز حضور در جام جهانی را کسب کرد و با توجه به اینکه رقابت های این رده سنی در آفریقا، اروپا و آمریکا شمالی به تازگی به اتمام رسیده است، عباس چمنیان و دستیارانش این شانس را داشتند تا فیلم آخرین بازی های  حریفان را ببینند. البته آلمان، کاستاریکا و گینه شناخت خاصی نسبت به ایران ندارند چراکه رقابت های رسمی ما یک سال پیش بوده و در این مدت ترکیب تیم ملی نوجوانان با تغییراتی مواجه شده است.

او در پایان خاطرنشان کرد: نسبت به رقابت های قهرمانی آسیا 13 بازیکن تیم ملی با تلاش کادرفنی تغییر کرده اند و نفرات باکیفیت تری به جمع اردونشینان اضافه شده اند. با توجه به اینکه قانون رده سنی نوجوانان با رده های دیگر تفاوت دارد. تیم زیر 16 سال ایران هفته گذشته به رقابت های مرحله نهایی انتخابی جام جهانی در مالزی صعود کرد. اگر بخواهیم بازیکنانی را به این تیم اضافه کنیم باید نفراتی را انتخاب کنیم که از لحاظ سنی هشت ماه کوچک تر از بازیکنان فعلی هستند. این امر تا حدی دست ما را برای انتخاب بازیکن بسته بود. هر تیمی جواز حضور در جام جهانی را کسب کند،  بلافاصله باید از بازیکنانی بهره گیرد که بتواند از آن ها در این رقابت ها استفاده کند و همین عامل محدودیت هایی را به وجود می آورد. این اتفاق پس از رقابت های قهرمانی آسیابا استعدادیابی خوب کادرفنی رقم خورد و توانستیم بازیکنان  مستعدی را شناسایی کنیم که از لحاظ سنی مشکلی برای حضور در جام جهانی نوجوانان نداشته باشند. اکنون 21 بازیکن برتر کشور در رده سنی زیر 17 سال در اردوی تیم ملی حضور دارند و امیدواریم آن ها نتایج خوبی در هندوستان کسب کنند. 9 بازیکن تیم ما در رقابت های لیگ برتر بزرگسالان بازی می کنند.

انتهای پیام/

اظهارات حسین مرادی درباره وضعیت تیم ملی نوجوانان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار