تا پایان امسال بر روی تمام مواد غذایی تولیدی کارخانه‌های چهارمحال و بختیاری نشانگر‌ رنگی تغذیه‌ای درج می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ رضا محمدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: تا پایان امسال بر روی تمام مواد غذایی تولیدی کارخانه‌های استان نشانگر رنگی تغذیه‌ای درج می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ۷۰ درصد از مواد غذایی تولید استان دارای این نشانگر می‌باشد.

محمدی با اشاره به رابطه مستقیم مصرف نمک و شکر با شیوع بیماری‌های مزمن قلبی و عروقی و دیابت اضافه کرد: مصرف این دو ماده را در مواد غذایی تولیدی استان ۱۰ درصد کاهش داده ایم.

وی ادامه داد: میزان اسید چرب ترانس محصولات کارخانه روغن خوراکی استان هم یک و نیم تا ۲ درصد می‌باشد که تلاش می‌شود این مقدار به صفر برسد.

محمدی گفت: در حال حاضر غنی سازی آرد در چهارمحال و بختیاری انجام شده و غنی سازی شیر نیز در دست بررسی است.

وی افزود: هم اکنون محصولات کشاورزی مانند پیاز و سیب زمینی برای تعیین میزان سموم در آزمایشگاه‌های کنترل کیفی استان نمونه برداری می‌شود و در آینده این تعداد محصول افزایش می‌یابد.

گفتنی است: نشانگر رنگی تغذیه‌ای نشان دهنده مقدار قند، چربی، نمک، اسید‌های چرب ترانس و پروتئین موجود در هر سهم ماده غذایی می‌باشد که میزان ترکیبات این مواد را به سه رنگ سبز، زرد و قرمز (اندک، متوسط و زیاد) نشان می‌دهد.

این نشانگر به منظور کمک به مصرف کننده (به عنوان چراغ راهنما) جهت شناسایی ویژگی‌های تغذیه‌ای محصول و انتخاب غذای مناسب با توجه به شرایط بدنی فرد است.

انتهای پیام/ز

مواد غذایی دارای نشانگر رنگی تغذیه‌ای می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار