مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: ۵۱ درصد از راه‌های فارس تحت پوشش سامانه ثبت تخلف است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: هم اکنون یک هزار و ۳۴۴ کیلومتر از راه‌های اصلی فارس که ۵۱ درصد راه‌های استان را شامل می‌شود تحت پوشش ۱۳۶ سامانه ثبت تخلف قرار دارد.

وی افزود: تا قبل از سال ۹۵ در مجموع ۵۷ سامانه ثبت تخلف در محور‌های فارس نصب شده بود که با اضافه شدن ۷۹ سامانه دیگر تعداد آن‌ها به ۱۳۶ سامانه افزایش یافت.

سیاهپور ادامه داد: با توجه به تاثیر مناسب نصب و راه اندازی سامانه‌های ثبت تخلف بر کاهش حوادث رانندگی ناشی از تخطی از سرعت مجاز و تعداد کشته‌های این حوادث و با پیگیری‌های به عمل آمده از طریق مرکز مدیریت راه‌های کشور، به استان فارس در سومین سال طرح تجهیز محور‌های کشور به این سامانه نیز سهمیه اختصاص یافت.

وی بیان کرد: در شهریورماه امسال کمیته‌ای مشتمل بر نمایندگان مرکز مدیریت راه‌های کشور، فرماندهی پلیس راه شمال و جنوب فارس و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، عملیات امکان سنجی و مکان یابی در محور‌های سورمق-اقلید- یاسوج، سپیدان- یاسوج، فیروزآباد- قیروکارزین- خنج- لار- بندرعباس و فیروزآباد- جم- فسا- استهبان- نی ریز-سیرجان را به انجام رسانده و نتیجه برای تصمیم گیری به مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام شد.

سیاهپور اظهار داشت: در صورت تجهیز محور‌های مذکور به سامانه‌های ثبت تخلف، ۹۴۲ کیلومتر به پوشش دوربین‌های استان افزوده خواهد شد و نزدیک به ۸۷ درصد محور‌های استان به سامانه‌های ثبت تخلف مجهز می‌شود.

وی گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۱۳۳ هزار و ۸۷۴ تخلف تخطی از سرعت مجاز در محور‌های استان به وسیله این دوربین‌ها ثبت و برای اعمال قانون به سامانه جامع ارسال شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس افزود: نسل جدید سامانه‌های ثبت تخلف که در محور‌های این استان نصب شده در طول شبانه روز قابلیت ثبت پلاک خودرو‌های متخلف را دارد و علاوه بر سرعت لحظه ای، سرعت متوسط وسایل نقلیه را نیز محاسبه و در صورت تخطی از سرعت مجاز، پلاک خودرو جهت اعمال قانون به سامانه جامع ارسال می‌شود.

سیاهپور تصریح کرد: امروزه یکی از مباحث مهم در حمل و نقل جاده ای، توجه به سیستم‌های هوشمند حمل و نقل است که با هدف افزایش ایمنی، سهولت جابجایی، امنیت و کارایی، صرفه جویی در هزینه سفر ناشی از کاهش زمان سفر و کاهش مصرف انرژی انجام می‌شود.
انتهای پیام/ر

نصب ۱۳۶ سامانه ثبت تخلف در محور‌های فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار