رئیس فدراسیون والیبال گفت: جوان‌گرایی در دستور کار فدراسیون هست و دیدید که 5 بازیکن جوان در این دوره از مسابقات جهانی داشتیم که خیلی هم خوش درخشیدند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمد ضیایی رئیس فدراسیون والیبال امروز در حاشیه مجمع عادی سالیانه هیأت والیبال استان اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد : با کولاکویچ سرمربی تیم ملی دو قرارداد داریم که یکی از ‌آن‌ها تا پایان المپیک 2020 است.

وی افزود: انتظارات از تیم ملی بالاست و در مسابقات جهانی این انتظارات برآورده نشد و قرار شد جلسه همفکری داشته باشیم و در آن جلسه در مورد ادامه همکاری با کولاکویچ را تصمیم‌گیری کنیم چون ایراداتی مطرح است که فقط هم به خود شخص او باز نمی‌گردد و همه در این کوتاهی دخیل است.

رئیس فدراسیون والیبال تصریح کرد: انتظارات مردم به حق است و ما باید بازی‌های دور دوم را می‌بردیم که این مسائل باید آسیب‌شناسی کنیم و در مورد ادامه همکاری سرمربی تصمیم‌گیری کنیم.

وی در مورد خداحافظی برخی از بازیکنان از تیم ملی گفت : موضوعی به ما اطلاع داده نشده است و فدراسیون هم چنین تصمیمی ندارد و این مسائل به خود بازیکن بر‌می‌گردد که یک بازیکن تصمیم‌گیری می‌کند از تیم ملی خداحافظی کند یا به عنوان مثال در اوج خداحافظی کند.

ضیایی ادامه داد:  جوان‌گرایی در دستور کار فدراسیون هست و این کار را هم انجام می‌دهیم و دیدید که 5 بازیکن جوان از 17 تا 19 سال در این دوره از مسابقات جهانی داشتیم که خیلی هم خوش درخشیدند ؛ رسم روزگار است که جوان‌ترها می‌آیند و بزرگ‌ترها در کنار تیم به عنوان با تجربه می‌مانند.

آمادگی فدراسیون والیبال برای برگزاری اردوهای تیم ملی در اصفهان

وی در مورد برگزاری اردوهای تیم ملی در اصفهان مطرح کرد : اگر مسؤولان استانی این آمادگی را داشته باشند، هیچ منعی نداریم که اردوهای تیم ملی بانوان و آقایان را در اصفهان برگزار کنیم ولی من به دنبال برگزاری مسابقات بین‌المللی و آسیایی در اصفهان هستم که این ظرفیت بالقوه در این استان وجود دارد.

رئیس فدراسیون والیبال ادامه داد:  برگزاری چنین مسابقاتی ثمرات خوبی را برای استان به دنبال خواهد داشت و کمک به رشد و توسعه والیبال در استان می‌کند و کمک می‌کند که والیبال اصفهان به جایگاه خودش بازگردد.

وی در مورد قانون منع به کارگیری بازنشستگان عنوان کرد : انتخاب سرپرست مسأله‌ای است که خود سعادتمند پیش کشید ولی معتقدم افراد واجب‌الشرایط‌تر از او برای سرپرستی فدراسیون وجود دارد.

ضیایی در مورد این قانون گفت : نگاه به این قانون متفاوت است ؛ قانون عطف به ماسبق نمی‌شود و برای امروز و آینده وضع می‌کنند و کسی هم قرار نیست مقابل قانون بایستد و اگر بستر خدمت وجود داشته باشد ، خدمت معنا پیدا می‌کند.

داشتن سمت درفدراسیون‌های ورزشی شغل محسوب نمی شود

وی ادامه داد : به نظرم فدراسیون‌های ورزشی شغل نیستند و فدراسیون والیبال تنها 10 درصد از اعتباراتش را از دولت می‌گیرد و در هیچ‌کجای دنیا هم این گونه نیست و رئیس فدراسیون جهانی 75 ساله و رئیس کنفدراسیون آسیا 85 ساله است.

رئیس فدراسیون والیبال اضافه کرد:  بازنشستگی برای این کارها معنا ندارد و اگر این مباحث را در دستگاه‌های دولتی می‌گشتیم بهتر بود ولی قانون وضع شده است و ما هم قصد مقابله با آن را نداریم.

وی تاکید کرد : رئیس هیأت و رئیس فدراسیونی شغل نیست و اگر شغل باشد ظلم است که یک رئیس فدراسیون چشمش به دنبال 5 میلیون حقوق ریاست فدراسیونی باشد ؛ خودم از اول کارم در فدراسیون تاکنون هیچ حقوقی دریافت نکرده‌ام و دریافت هم نخواهم کرد.

ضیایی اذعان کرد: حدود 14 هزار رئیس هیأت استانی و شهرستانی داریم در رشته‌های مختلف که از ما حقوق نمی‌گیرند و اکثرا افراد باتجربه هستند و دلی کار می‌کنند ولی طبق این قانون باید عذر همه آن‌ها را بخواهیم.

وی بیان داشت: در پی این قانون بحث از دست دادن کرسی‌های بین‌المللی و تعلیق فدراسیون‌ها هم مطرح خواهد شد چون این ادبیات در مجامع بین‌‍المللی رایج نیست.

رئیس فدراسیون والیبال در مورد تیم ملی ب گفت: این تیم را تشکیل دادیم و قرار بود برای مسابقات جاکارتا هم این تیم برود ولی خرد جمعی نهایتا به این جمع‌بندی رسید که تیم اصلی برود ولی آن میزان ظرفیت داریم که بتوانیم به راحتی تیم ملی ب هم داشته باشیم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.