قهرمان المپیک ریو 2016گفت: هیچ وزنی از رقابت های المپیک2020 ژاپن حذف نمی شود و تنها اوزان تغییر خواهد کرد.

 سهراب مرادی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان درباره رکوردشکنی در بازی های داخل سالن آسیا اظهار کرد: پس از رقابت های المپیک ریو تمریناتم را رها نکردم و برای رسیدن به اهداف بزرگتر از طلای المپیک شبانه روز تمرین کردم. خدا را شاکرم که تلاش هایم در ترکمنستان جواب داد و پس از ۱۸ سال رکورد مجموع دسته ۹۴ کیلوگرم جهان شکست. امیدوارم این امر برای ایران افتخار باشد.

او درباره سطح کیفی بازی های داخل سالن آسیا گفت: سطح این رقابت ها نسبت به مسابقات وزنه برداری بزرگسالان آسیا بسیار بهتر بود. وزنه برداران ازبکستانی و چینی که حریفان اصلی من در رقابت های جهانی هستند در بازی های داخل سالن هم حضور داشتند و با آمادگی کامل شرکت کرده بودند.

او درباره احتمال حذف دسته ۹۴ کیلوگرم از المپیک اظهار کرد: هیچ وزنی از رقابت های المپیک حذف نمی شود بلکه اوزان تغییر می کند. امکان ندارد این اتفاق رخ دهد چراکه در آن صورت بین ۲ دسته ۸۵ و ۱۰۵ کیلوگرم، ۲۰ کیلو اختلاف ایجاد می شود. ما هم منتظریم تا وزن جدید مشخص شود.

امیدوارم مانند رقابت های قبلی از آمریکا دست پربازگردیم

او درمورد اردوی سه هفته ای تیم ملی وزنه برداری در بابلسر و مشخص شدن نفرات اعزامی به رقابت های قهرمانی جهان در پایان این اردو تصریح کرد: هر وزنه برداری که در رکوردگیری بابلسر عملکرد بهتری داشته باشد، انتخاب می شود و امیدوارم مانند رقابت های قبلی از آمریکا هم با دست پربازگردیم.

قهرمان المپیک ریو درباره صادرنشدن روادید آمریکا برای برخی از وزنه برداران کشورمان گفت: وارد این مسائل نمی شوم. کارهای اخذ روادید آمریکا را در دبی انجام داده ام و حال منتظر جواب قطعی سفارت این کشور هستم. بهتر است مسئولان فدراسیون این سوال را پاسخ بدهند.

به دنبال کسب بهترین نتیجه در آمریکا هستیم

مرادی درمورد تاثیر محرومیت ۹ کشور از رقابت های جهانی در عملکرد وزنه برداران ایرانی توضیح داد:  کاری نداریم کدام کشورها در رقابت های جهانی شرکت می کنند و کدام تیم ها محروم هستند. هدفمان کسب بهترین نتیجه در رقابت های آمریکا است.

او درباره شناخت از حریفان اصلی اش در رقابت های جهانی بیان کرد: وزنه برداران چین، ازبکستان و ۲ نفر از لتونی حریفان اصلی من هستند. در وزنه برداری بارها اتفاق افتاده است که پدیده های جدیدی معرفی شده اند و در همین ۲ سال اخیر رکوردهای زیادی جا به جا شد. بنابراین نبایست هیچ حریفی را دست کم گرفت.

انتظار حمایت از مسئولان داریم

مرادی با اشاره بر لزوم حمایت بیشتر از وزنه برداران تاکید کرد: انتظار داشتیم مسئولان حمایت بهتری از ما انجام دهند تا برای رقابت های آتی انگیزه بیشتری داشته باشیم اما تاکنون این امر رقم نخورده است. مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش که همیشه خود را علاقه مند به ورزش نشان داده اند باید حمایت بیشتری از وزنه برداران داشته باشند. مشکلاتمان را به گوش آنها رسانده ایم اما باید شکل برخورد با قهرمان المپیک و رکورددار جهان را بدانند و احتیاجی به توضیح بیشتر ما نیست. آنها باید شرایط استخدام ما را فراهم کنند که تاکنون چنین کاری نکرده اند.البته صندوق حمایت از قهرمانان تلاش هایش را برای پشتیبانی از مدال آوران المپیکی انجام داده است و دنبال کم و زیاد این حمایت نیستیم.

سطح برگزاری رقابت های لیگ عالی است

مرادی درباره غیبتش در هفته دوم لیگ وزنه برداری گفت: سطح برگزاری رقابت های لیگ عالی است. هرچند بسیاری از ورزشکاران به صورت انفرادی تمرین می کنند اما با تمام توان در لیگ حاضر می شوند. شرایط به مرور بهتر می شود و زمانیکه مسئولان بیمه رازی تصمیم به تیمداری در لیگ وزنه برداری گرفتند، ماهم قبول کردیم در این رقابت ها شرکت کنیم. امیدوارم سال آینده سطح رقابت ها بهتر شود.

او درباره برنامه های آماده سازی اش برای حضور در رقابت های جهانی تصریح کرد: حدود ۵۰ روز تا آغاز رقابت های جهانی زمان باقی مانده است. پس از اردوی بابلسر، تمریناتمان را در تهران پیگیری می کنیم و آرام آرام به اوج آمادگی می رسیم.

امیدوارم بیرانوند در رقابت های جهانی هم موفق باشد

رکورددار دسته ۹۴ کیلوگرم وزنه برداری جهان درمورد فعالیت زیرنظر محسن بیرانوند گفت: بیرانوند با جدیت کارش را انجام می دهد. امیدوارم در رقابت های آتی هم موفق باشد.

او با اشاره به امکانات عالی فدراسیون وزنه برداری درباره انتقاد برخی کارشناسان نسبت به حضور و رکوردشکنی اش در بازی های داخل سالن آسیا توضیح داد: کارشناسان به من‌علاقه دارند و نگران وضعیت جسمانی ام هستند. البته با برنامه و آگاهی کامل در بازی های داخل سالن شرکت کردم. مشکل خاصی هم پیش نیامد و این رکورد به نام ایران ثبت شد.

هدف ابتدایی تمام وزنه برداران از حضور در مسابقات جهانی و المپیک کسب مدال است

مرادی درباره احتمال رکوردشکنی اش در رقابت های جهانی گفت: هدف ابتدایی تمام‌وزنه برداردان از حضور در مسابقات جهانی و المپیک کسب مدال است و درصورتی که شرایط فراهم شود به رکوردشکنی هم فکر می کنم. کسب مدال طلا جهان به راحتی امکان پذیر نیست و از الان نمی توانم بگویم این کار را انجام می دهم. با این وجود تلاش می کنم بهترین نتیجه را در آمریکا بگیرم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار