مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت:در شش ماهه امسال 22 میلیون و 553 هزار متر مکعب آب شرب در استان خراسان شمالی تولید و بین مشترکین توزیع شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛ غلامحسین ساقی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی گفت: امسال این مقدار آب شرب از منابع زیر زمینی و سطحی استان تولید،تصفیه،گند زدایی و در بین 193 هزار و47 مشترک شهری استان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت 92حلقه چاه،3 دهنه چشمه،یک رشته قنات و سه سد منابع تامین کننده آب استان بودند،افزود: از مقدار آب تولید شده 9 میلیون و 273 هزار متر مکعب از سه سد شیرین دره در شهر بجنورد،سد بیدواز در شهر اسفراین و سد بارزو در شهر شیروان و مابقی از دیگر منابع ذکر شده در استان تامین شده است .

ساقی تصریح کرد : آب تولیدی پس از استحصال،گند زدایی،کلر زنی و در شهر هایی که آب از سد تامین می شود پس از تصفیه در تصفیه خانه های مجهز در بین مشترکان توزیع می شود .

وی اظهار کرد: در راستای تامین سلامت و بهداشت آب در همین مدت  39 هزار و 609 کلیو گرم پودر پرکلرین و گاز کلر برای گند زدایی آب مصرف شده و 23 هزار و 873 مورد کلر سنجی در استان انجام شده است .

گفتنی است: شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی با تحت پوشش قراردادن 21 شهر دارای 193 هزار و47 مشترک آب است .

انتهای پیام/آ

تولید 9 میلیون و 273 هزار متر مکعب آب از سد های استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.