فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:۱۰ گروه شکارچی غیر مجاز درخراسان رضوی از سوی یگان حفاظت محیط زیست دستگیر و اعمال قانون شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  ابوالفضل شعبانی افزود:متخلفان درشهرستان‌های مشهد، فریمان، سرخس، کلات، چناران، تایباد و سبزوار به دام افتادند که برخی از آنان از استان بوشهر به قصد زنده گیری پرندگان شکاری به استان عزیمت کرده بودند.


وی درخصوص جرایم مرتکبه از سوی این متخلفان گفت:چهاربهله بالابان، ده بهله دلیجه، دوبهله پیغو که درفهرست پرندگان شکاری ارزشمند استان هستند از این متخلفان کشف و ضبط گردید.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود:۲۵ قطعه فاخته خاوری، چهارعدد پامسواکی و پنج قطعه کبوتر نیز که به عنوان طعمه برای زنده گیری پرندگان شکاری مورد استفاده متخلفان بود نیز از کوخت‌های مکشوفه، جمع آوری شد.
شعبانی با  اشاره به بازداشت تمامی متخلفان دستگیر شده تصریح کرد:مجموع ضرر و زیان وارده به محیط زیست از سوی ده پرونده تخلف یاد شده ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بوده است که متخلفان موظف به واریز جریمه یاد شده به حساب خزانه هستند و این موضوع از سوی یگان حفاظت محیط زیست استان درحال پیگیری است.

وی بااشاره به اینکه از متخلفان چهاردستگاه موتورسیکلت نیز توقیف شده است گفت:حدود ۳۰ رشته تور و ۱۰ دام شبچه و تعدادی ادوات شکار و صید نیز از آنان کشف و ضبط شده است و دراین راستا ۱۰ کمین گاه زنده گیری پرندگان که به نام محلی کوخت شهرت دارد نیز درسطح استان شناسایی و تخریب شده است.
 

انتهایپیام//ف.ج
 

دستگیری شکارچیان غیر مجاز در خراسان رضوی

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.