مدیر جهاد کشاورزی درمیان گفت:پیش بینی می شود امسال در 900 هکتار از اراضی شهرستان درمیان گندم کشت شود.

ضیائیان احمدی مدیر جهاد کشاورزی درمیان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛گفت:با توجه به استراتژیک بودن کشت گندم در کشور و تداوم خودکفایی این محصول کشت گندم شهرستان درمیان هرساله از اواسط مهر ماه به صورت رسمی آغاز می شود و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

وی افزود:کشاورزان گندم کار با تهیه بذر و کود اقدام به کشت گندم می کنند و با توجه به بارندگی کم در سال زراعی گذشته تمایل کشاورزان جهت کشت دیم کاهش یافته است و در سطح زیر کشت گندم آبی نیز افزایشی نخواهیم داشت.

ضیائیان احمدی گفت:عمده سطح زیر کشت محصول گندم(حدود 95 درصد) در بخش گزیک شهرستان درمیان است و عمده رقم گندمی که در شهرستان درمیان کشت می  شود نیز رقم سرخ تخم یا به اصطلاح محلی (کله ) است .

مدیر جهاد کشاورزی درمیان افزود:این رقم گندمی در درمیان به سبب دارا بودن خواصی از جمله کاه مناسب،فراوان و خوش خوراک برای دام و همچنین مقاوم به شرایط اقلیمی منطقه از قبیل تنش های خشکی و سرما ، توسط کشاورزان بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد .

وی با بیان اینکه این رقم دارای معایبی از قبیل عملکرد نسبی پایین(حدود 2 تن) در مقایسه با سایر ارقام گندم و حساسیت به بیماری قارچی زنگ زرد دارد،گفت:جهاد کشاورزی درمیان در سنوات اخیر ارقام مختلف با عملکرد بالا و مقاوم به آفات و بیماری ها را ترویج و میان کشاورزان توزیع نموده است که از ارقام اصلاح شده گندم می توان به  ارقام ( روشن ، الوند، ارگ و .....) اشاره نمود که دارای عملکرد 2.5 تن به بالا و مقاوم به آفات و دارای کاه فراوان هستند.

انتهای پیام/غ

کشت 95 درصد گندم درمیان در بخش گزیک کشت می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار