مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان گفت:در شش ماهه امسال 274 هکتار از اراضی طبیعی و ملی استان زنجان دچار حریق شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ خلیل آقاجانلو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان  با اشاره به نقش موثر مردم در کاهش آتش سوزی های عرصه های طبیعی گفت: متاسفانه عامل بیش از 90 درصد از آتش سوزی ها متوجه انسان‌هاست.

آقاجانلو با اشاره به کاهش یک چهارم میزان آتش سوزی ها در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال 95 افزود: در شش ماهه امسال 274 هکتار از اراضی طبیعی و ملی استان زنجان دچار حریق شده است.

وی از تمامی مردم به ویژه عرصه‌نشینان خواست تا با رعایت اصول حفظ و حراست از اراضی طبیعی از برافروختن آتش در نقاط دارای پوشش گیاهی خودداری کنند.

آقاجانلو منابع طبیعی را سرمایه های ملی عنوان کرد و گفت: سامانه 1504 به صورت شبانه روزی آماده پاسخ به تماس‌های وصولی مردم در حوزه حریق و آتش سوزی می‌باشد.

وی با اشاره به توقیف 60 دستگاه از ماشین‌آلات و ادوات تخریب کننده اراضی ملی استان در نیمسال نخست سال جاری ابراز کرد: در 6 ماهه نخست امسال  762 مورد گزارش مردمی مبنی بر آسیب و تخریب اراضی ملی و طبیعی در استان زنجان وصول شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به تشکیل 303 فقره پرونده مربوط به تنظیم ماده 55 در یگان حفاظت این اداره در نیمسال نخست امسال به سطح 1 هزار و 341 هکتار تصریح کرد: متاسفانه برخی از کشاورزان برای سود برخی از اراضی را به صورت غیرقانونی تصرف می‌کنند و به دلیل کشت بی رویه محصول بسیاری از اراضی حاصلخیزی خود را از دست می‌دهد.

 

انتهای پیام/ن

کاهش ۲۵ درصد آتش‌سوزی در مراتع زنجان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.