سرپرست شبکه بهداشت دشتستان خبر داد؛

بهره‌مندی ۲۴ هزار دانش آموز دشتستانی از طرح وارنیش فلوراید تراپی

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: در مرحله اول وارنیش فلوراید تراپی به بیش از ۲۴ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی خدمت ارائه می‌شود.

بهره‌مندی ۲۴ هزار دانش آموز دشتستانی از طرح وارنیش فلوراید تراپیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ماریا خویش‌دوست در اظهار داشت: مرحله اول وارنیش فلوراید تراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی از نیمه دوم مهرماه در سال تحصیلی جدید آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: در شهرستان دشتستان، وارنیش فلوراید در سال سوم و پنجمین مرحله در حال اجرا است که در سال گذشته ۸۹ درصد از دانش آموزان وارنیش فلوراید تراپی شدند و انتظار داریم که این درصد در سال جدید به ۹۰ درصد برسد. وارنیش فلوراید نوعی پوشش حفاظتی است که بر روی دندان‌ها قرار گرفته و ۲۰ تا ۶۰ درصد می‌تواند باعث جلوگیری از ایجاد پوسیدگی و جلوگیری از پیشرفت پوسیدگی‌های موجود شود.

وی ادامه داد: این روش حفاظت از دندان‌ها برای کودکان و به‌خصوص کودکان کم سن و سال ایده‌آل است چرا که انجام آن آسان بوده و نیازی به خشک‌بودن دندان‌ها نیست و در هر سال طی دو مرحله برای هر دانش‌آموز مقطع ابتدایی به صورت رایگان انجام می‌شود. وارنیش به صورت مکمل است و جای مسواک زدن را نمی‌گیرد و باید والدین به این موضوع اهمیت دهند. در مرحله اول این طرح در شهرستان، انتظار می‌رود بیش از ۲۴ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی وارنیش فلوراید شوند. قبل از اجرای برنامه وارنیش فلوراید، فرم رضایت نامه در اختیار والدین قرار می‌گیرد و با رضایت والدین این کار انجام می‌شود.

انتهای پیام /پ

بهره‌مندی ۲۴ هزار دانش آموز دشتستانی از طرح وارنیش فلوراید تراپی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.