نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر نقش اثرگذار مساجد در کاهش آسیب های اجتماعی و بهبود وضع فرهنگی استان تاکید کرد.

تاکید بر نقش مساجد در کاهش آسیبهای اجتماعی در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی،ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی که در سپاه عاشورا برگزار شد با اشاره به نبود آماری از مساجد استان گفت: هنوز آمار دقیقی از تعداد مساجد استان نداریم و نمی توانیم برای استفاده از ظرفیت آنها برنامه ریزی کنیم و تعداد برگزاری نمازهای صبح، ظهر و شام در مساجد به صورت دقیق جهت برنامه ریزی افزایش بهره مندی از مساجد مشخص نیست .


وی تصریح کرد: مساجد ما متولی خاصی ندارد چرا که سازمان تبلیغات، اوقاف، انجمن های اسلامی، پایگاه های مقاومت و... در مساجد فعال هستند و بخشی از مدیریت مساجد را بر عهده دارند که باید با انسجام بیشتر از ظرفیت فرهنگی مساجد استفاده کنیم.


امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به برگزاری بسیار خوب و بدون حاشیه عزاداری های ماه محرم در استان، با قدردانی از اقدامات صداوسیما در ایام محرم گفت: در انعکاس فعالیت ها و عزاداری های محرم، صداوسیما بیش از توان خود وارد میدان شد که جای تشکر دارد.


استاندار آذربایجان شرقی هم با تاکید بر اینکه راه حل اول همه آسیب های اجتماعی راه حل فرهنگی است افزود: اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، بی بندوباری و شناسایی نقاط حاد آسیب دار 5 اولویت مهم آسیب های اجتماعی است که برخی از این آسیب ها در تعدادی از استان ها با سرعت در حال رشد است.


خدابخش تصریح کرد: سن ابتلا به آسیبهای اجتماعی به شدت کاهش یافته است و باید با تمام ظرفیت دستگاه های فرهنگی و اجرایی و آموزشی به دنبال حل مشکلات اجتماعی باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه اعتیاد به عنوان آسیب جدی همچنان باید در اولویت مبارزه با آسیب های اجتماعی باشد خاطر نشان کرد: از طریق اعتیاد، فسادهای دیگری هم تولید می شود که باید در این حوزه همچنان در استان به عنوان اولویت اول مبارزه و مقابله با آسیب های اجتماعی نگاه کنیم.


سردار کریمیان فرمانده سپاه عاشورا نیز گفت: سپاه در صحنه های مختلف نبرد با دشمنان درگیر است و در زمینه مقابله و رفع 5 آسیب اولویت دار اجتماعی نیز تمام ظرفیت های خود را به میدان آورده است .


کلامی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان شرقی هم با تاکید بر اینکه امروزه دلایل ایجاد فقر تغییر یافته وامروز دلیل اصلی تولید فقر در کشور، مسائل فرهنگی است تصریح کرد: اولویت مسائل فرهنگی بیش از جذب کمک های مالی است تا نهادها با رویکرد فرهنگی و مبارزه با فقر فرهنگی در کاهش عوامل تولید فقر استان کمک کنند.


محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز گفت : شورای فرهنگ عمومی کشور بر طراحی نقش برای روستاییان و عشایر در فرهنگ کشور تاکید دارد و باید برنامه جدی و مدون در این حوزه داشته باشیم و فرهنگ بومی و محلی روستاها و عشایر تقویت شود.

انتهای پیام/خ

سن ابتلا به آسیبهای اجتماعی در آذربایجان شرقی به شدت کاهش یافته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.