شورای تفاهم جریان‌های سیاسی ادعا می‌کند رهبری کمیسیون‌های انتخاباتی علاوه بر نداشتن صلاحیت برای برگزاری انتخابات شفاف ظرفیت لازم را نیز ندارند.

کمیسیون های انتخاباتی استقلال ندارند/ خرید سیستم های الکترونیک نباید به تاخیر بیفتدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شورای تفاهم جریان‌های سیاسی اعلام کرد که رهبری کمیسیون‌های انتخاباتی استقلال ندارند و نمی‌توانند انتخابات شفاف را برگزار کنند.

شورای تفاهم جریان‌های سیاسی ادعا می‌کند رهبری کمیسیون‌های انتخاباتی علاوه بر نداشتن صلاحیت برای برگزاری انتخابات شفاف ظرفیت لازم را نیز ندارند.

«صدیق پتمن»، یک عضو هیئت رهبری این شورا گفت نیاز است تا برای برگزاری یک انتخابات شفاف میکانیزم‌های جدید ایجاد شود و در کمیسیون‌های انتخاباتی تغییرات به میان بیاید.

شورای تفاهم جریان‌های سیاسی که به‌ تازگی از یکجا شدن چند حزب و جبهه سیاسی شکل گرفته از حکومت این‌کشور خواست تا برای برگزاری انتخابات شفاف عقد قرار دادهای سیستم‌های الکترونیکی را به تاخیر نیاندازد.

به گفته اعضای این شورا باید احزاب سیاسی نیز در کمیسیون‌های انتخاباتی سهم داده شوند.

«مسعود ترشتوال»، یک عضو دیگر شورای تفاهم جریان های سیاسی در این نشست گفت نبود هماهنگی میان کمیسیون‌های انتخاباتی، فساد موجود و نبود ظرفیت از مشکلاتی هستند که به باور مردم نسبت به این کمیسیون‌ها صدمه زده است.

وی گفت شورای آنان به‌خاطر رفع این مشکلات طرحی را نیز آماده ساخته است.

با این حال، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان با رد این ادعاها می‌گوید که تمامی فیصله‌‌ها در امور مربوط به انتخابات، از سوی رهبری کمیسیون‌ها صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار