عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه گفت: دولت نسبت به واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی رغبت ندارد و طرح‌های نیمه‌تمام مانند زخم کهنه به دولت‌های بعد منتقل می‌شود.

طرح‌های نیمه‌تمام مانند زخم کهنه به دولت‌های بعدی منتقل می‌شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جهانبخش محبی‌نیا  عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه در جلسه علنی امروز درباره طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی کشور گفت: برای مدیریت برنامه ششم توسعه 770 هزار میلیارد تومان پول در بخش‌های مختلف نیاز داریم و برای نوسازی حوزه نفت حدود 500 هزار میلیارد تومان و برای اتمام طرح‌های راه و شهرسازی 200 هزار میلیارد تومان نیازمند منابع هستیم.

وی با اشاره به اینکه برای اتمام طرح‌های حوزه‌های آموزش و پرورش، دفاع، بهداشت، رفاه، کمیته امداد و بهزیستی باید تصمیم اورژانسی بگیریم، اظهار کرد: آقای نوبخت شما گلایه‌ای به صورت پاستوریزه‌ای از مجلس مطرح می‌کنید و رد می‌شوید، ما از شما می‌خواهیم توقعتان را از مجلس رک بگویید و در مقابل نمایندگان هم باید توقعات خود را از دولت رک و صریح مطرح کنند.

محبی‌نیا افزود: آقای نوبخت اعلام کردند که 71 هزار میلیارد تومان طرح نیمه‌تمام داریم که اگر بخواهیم میانگین واگذاری برای هر سال را در نظر بگیریم، 15 سال زمان لازم است مشروط بر اینکه شرایط ناگوار دیگری بر کشور تحمیل نشود و حوادث غیرمترقبه و مسائل سیاسی و اجتماعی را شاهد نباشیم.

وی با اشاره به اینکه 67 درصد از طرح‌های واگذارشده به بخش خصوصی در حال اتمام بوده است، تصریح کرد: اگر اینگونه باشد بقیه طرح‌هایی که روی دست ما مانده مانند زخم کهنه به دولت بعدی منتقل خواهد شد.

محبی‌نیا در پایان خاطر نشان کرد: دولت نسبت به واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام رغبت ندارد و اگر هم بخواهد طرحی را واگذار کند به مجتمع‌های فرهنگی و ورزشی می‌دهد.

انتهای پیام/

گزارش پروژه های عمرانی نیمه تمام در مجلس 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار