مدیرکل استاندارد ایلام از افزایش صادرات کالاهای استاندارد در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت بیش از 173 هزار تن کالای استاندارد از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

صدور173هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ مهناز همتی اعلام کرد: عمده کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل شامل سنگ های ساختمانی، مواد شیمیایی و مواد لبنی بوده است.
وی افزود: در این مدت 546 مورد آزمون تعیین ماهیت نیز انجام شد که بیشترین کالای آزمون شده مواد شیمیایی و معدنی بود.
همتی اضافه کرد: در این مدت (6 ماهه اول امسال) ۱۱ واحد تولیدی استان موفق به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ملی ایران شده اند که در همین مدت ۴۲ پروانه کاربرد علامت استاندارد تعلیق و 2 پروانه نیز ابطال شده است.
همتی گفت: 12 مورد صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد، 200 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و خدماتی، 28 مورد تمدید پروانه صدور کاربرد علامت استاندارد و 419 مورد بازرسی از نازل های عرضه سوخت مایع از دیگر اقدامات این اداره کل در نیمه نخست سال جاری بوده است.
وی اظهار کرد: پیرو اخطارهای قبلی به بهره برداران وسایل بازی کارشناسان اداره کل استاندارد استان طی ماه های گذشته ۲۴ وسیله بازی در پارک های استان بدلیل نداشتن تاییدیه استاندارد پلمپ شده اند.
مدیرکل استاندارد ایلام در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز به کار پویش 'من کالای ایرانی استاندارد ایرانی می خرم' در استان ایلام خبر داد و گفت: این پویش مردادماه سال جاری و با هدف کمک به پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی و کمک به تولید ملی در استان ایلام ایجاد شده است.
وی بر لزوم ترویج فرهنگ استاندارد در جامعه و اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در این راستا تاکید کرد و گفت: نقشه راه سازمان ملی استاندارد ایران برای ادامه مسیر فعالیت‌های این سازمان که ارتقای سطح کیفیت، سلامت و ایمنی جامعه است، برای همه دستگاه‌های مرتبط ترسیم شده است.
همتی با اشاره به تاکیدهای معظم له در زمینه استفاده از کالای ایرانی و با کیفیت افزود: با ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و برنامه ‌ریزی‌ برای اصلاح الگوی مصرف، موضوع استفاده از کالاهای ایرانی اهمیت دوچندانی پیدا کرده و یکی از ابعاد مشارکت عموم مردم در پیشرفت اقتصادی، مصرف کالای داخلی در نظر گرفته می شود.
همتی تاکید کرد: با خرید کلای استاندارد ایرانی قدمی در راستای پویایی اقتصاد کشور، شکوفایی تولید ملی، اشتغالزایی، افزایش صادرات، جلوگیری از تعطیلی صنایع و به طور کل تحقق دغدغه های رهبر معظم انقلاب در حوزه مقوله مهم اقتصاد مقاومتی برداشته ایم.

انتهای پیام/اس

 صادرات 173 هزار تن کالا به عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.