سردا سلیمانی:

نیروی انتظامی ستون اصلی امنیت عمومی کشور است/ فضای مجازی به تنهایی یک نیروی انتظامی می‌طلبد

معاون هماهنگ کننده ناجا گفت:نیروی انتظامی ستون اصلی امنیت عمومی کشور است و سایر دستگاه‌ها در این راستا کمک رسان ناجا هستند.

نیروی انتظامی ستون اصلی امنیت عمومی کشور است/ فضای مجازی به تنهایی یک نیروی انتظامی می‌طلبدبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار ایوب سلیمانی معاون هماهنگ کننده ناجا در گردهمایی موسسات حفاظتی و مراقبتی پلیس پیشگیری ناجا که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با اشاره به ١١٩ شهید تازه تفحص شده، اظهار کرد: 20 تا 50 شهید از میان 119 شهید تازه تفحص شده متعلق به ژاندارمری و نیروی انتظامی هستند، به همین منظور قصد داریم تا به خوبی از این شهیدان تجلیل کنیم.

سردار سلیمانی ادامه داد: امروز بیش از ٨٢ درصد جوانان بالای ١٩ سال از فضای مجازی استفاده می‌کنند و این آمار به زودی به بالای ٩٠ درصد خواهد رسید، در این فضای مجازی غوغایی از عوامل مخل امنیت شکل گرفته است که جوانان و خانواده‌ها را تهدید می‌کند.

وی افزود: دشمن روز به روز عوامل ناامنی را از تروریست برون مرزی گرفته تا جرایم و تخلفات داخلی و معمولی، متنوع و متعدد می‌کند. برای مثال اگر فقط به وضعیت راهور توجه کنیم، سالی بیش از یک و نیم میلیون خودرو و یک میلیون گواهینامه رانندگی اضافه می‌شود که برای این‌ها به پلیس و نیروی انسانی بیشتری نیاز داریم.

معاون هماهنگ کننده ناجا اضافه کرد: به فرض محال که بتوانیم نیروی انسانی را افزایش دهیم، امنیت پایدار در هیچ جامعه‌ای مستقر نشده و تداوم نخواهد داشت، مگر آن که پایه‌های امنیت در متن جامعه ریشه داشته باشد.

سردار سلیمانی ادامه داد: هر فردی از جامعه باید نقش خود را در ایجاد و برقراری و حفظ امنیت ایفا کند و نیروی انتظامی به عنوان هسته‌ی مرکزی، هدایت و پیشبرد این مهم را به عهده دارد.

وی افزود: همه باید سهم مادی و معنوی خود را در بحث امنیت بپردازند، خانواده‌ها باید آموزش ببینند و به امنیت خود و جامعه کمک کنند.

امنیت مقوله‌ای فراملی است

معاون هماهنگ کننده ناجا با تاکید بر اینکه امنیت فرا ملی است، ابراز داشت: امنیت یک مقوله‌ی فرا ملی برای کل جامعه است و همه در ایجاد آن شریک و مسئول هستند و لذا لازم است این مهم در کشور فرهنگسازی و نهادینه شود.

سردار سلیمانی با اشاره به وجود خلأهای موجود در جامعه اظهار کرد: پلیس موظف است هر اندازه که می‌تواند تحت عنوان برون سپاری امنیت عمومی توسط کسانی که صلاحیت دارند و آموزش لازم را دیده‌اند، ایجاد امنیت را مثل بسیاری از نقاط دنیا به خود مردم بسپارد و ابزار و حدود اختیارات لازم را در اختیار آنان قرار دهد، در غیر این صورت از مقابله با متعدیان و مخلان نظم و امنیت عقب می‌ماند و توانایی برقراری امنیت و آرامش در جامعه را نخواهد داشت.

وی ادامه داد: ما در ناجا نیاز به جراحی داریم و باید کار‌های اضافی را رها کنیم و به کار‌های جدی و تخصصی‌تر برای کاهش و پیشگیری از جرایم روی بیاوریم که این رویکرد هم اکنون ساری و جاری شده است.

سردار سلیمانی گفت:: بر اساس مطالعات انجام شده ما نیاز به ٥٠٠ هزار نفر نیرو داریم، اما کمتر از ٣٠٠ هزار نیرو داریم ، بنابراین مجموعه‌های مراقبتی و حفاظتی خصوصی که بالنده و پویا هستند این خلأها را پر می کنند.

معاون هماهنک کننده ناجا در پایان خاطر نشان کرد: رسالت پلیس ایجاد نظم و آسایش و آرامش برای آحاد جامعه و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار