بخشی از نیاز کشور به چوب امسال در قالب زراعت چوب باید تامین شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، بابایی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری زراعت چوب در استان را رویکرد جدید سازمان جنگل‌ها خواند و گفت: نیاز سالانه کشور به چوب ۶ میلیون مترمکعب است که ۵ میلیون مترمکعب از زراعت چوب و بقیه از طریق واردات و برداشت از جنگل‌های شمال تامین می‌شود.


وی نیاز سالانه صنایع مازندران به چوب را ۲ میلیون و ۳۰۰ هزارمترمکعب اعلام کرد و افزود: زراعت چوب راهکار اساسی برای تامین چوب مورد نیاز صنایع استان است.


بابایی گفت: ۲۵۰ هکتار زمین‌های کشاورزی مازندران پارسال زیر کشت صنوبر و تبریزی رفت که ۲ و نیم برابر سال ۹۴ بود.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری با بیان اینکه ۷۵ هزار هکتار از زمین‌های مازندران در برنامه ششم به زراعت چوب اختصاص خواهد یافت گفت: اولویت زراعت چوب عرصه‌های بدون پوشش و جدا شده از جنگل است.


وی افزود: ۱۵ هزار هکتار زمین مستعد برای این کشت مورد اختلاف مردم و دولت است که اگر مردم مالکیت دولت را قبول کنند این زمین‌ها برای زراعت در اختیار آنان قرار داده می‌شود.


بابایی گفت: مردم مازندران پارسال استقبال خوبی از طرح زراعت چوب کردند، اما به علت نبود تسهیلات، ۶۰ هکتار زیر کشت چوب نرفت.


طرح زراعت چوب با رویکرد جلب مشارکت مردم و استفاده از آب‌های نامتعارف و کاشت و پرورش درختان سریع الرشد چوبدهی همچون صنوبر و تبریزی اجرا می‌شود.


انتهای پیام/ع


برداشت درختان جنگلی با زراعت چوب کاهش می‌یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.