به مناسبت هفته ملی کودک ۱۰۰ برنامه فرهنگی و هنری در استان اجرا می‌شود.

سیفی مدیر کل کانون پرورش فکری گلستان در در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  در گرگان؛ گفت: این برنامه‌ها با مشارکت سایر نهاد‌ها با هدف توجه دادن آحاد جامعه به حقوق کودکان و ارائه خدمات به آن‌ها اجرا می‌شوند.

عبدالرحیم سیفی گفت: از جمله این برنامه‌ها اجرای تعزیه و قصه گویی همراه با تجلیل از کودکان و نوجوانان هنرمند، افتتاح نهمین کتابخانه سیار روستایی در شهرستان‌های آزادشهر و رامیان، حرکت قطار کودکی و نشست ادبی کودکان با حضور هنرمندان، نویسندگان و شاعران همراه با برپایی محافل شعرخوانی و قصه گویی هستند.

وی افزود: همچنین برپایی نشست‌های تخصصی ویژه خانواده‌ها و اعضای نوجوان از سوی نهاد‌های فعال در حوزه کودک، قرائت بیانیه هفته ملی کودک در مصلا‌های نماز جمعه و اختصاص بخشی از خطبه‌های نماز جمعه به موضوع کودکان، اهدای کتاب و اسباب بازی به کودکان مناطق محروم با عنوان دست‌های مهربانی و برپایی جشنواره بازی‌های بومی و محلی در پایگاه اینچه برون از دیگر برنامه‌ها هستند.

سیفی در ادامه گفت: عضویت رایگان کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی هنری در هفته ملی کودک، غبار روبی مزار شهدا و تجلیل از فرزندان شهدای مدافع حرم، برگزاری یادواره هم نوا با کودکان کربلا همراه با خطبه خوانی و مداحی، بازدید کودکان از حوزه‌های مردم شناسی و اماکن تاریخی و فرهنگی و عیادت از کودکان بیمار و دیدار با کودکان کار و مراکز تحت پوشش بهزیستی از برنامه‌هایی است که توسط کانون پرورش فکری و سایر دستگاه‌های عضو شورای برنامه ریزی هفته ملی کودک برگزار خواهد شد.

این برنامه‌ها با رویکرد عاشورایی از ۱۵ الی ۲۱ مهرماه در سطح ۲۸ مرکز فرهنگی هنری ثابت و سیار روستایی، شهری و مهد‌های کودک، مراکز پیش دبستانی و مدارس به اجرا در آمده اند.

انتهای پیام/ق
 

برنامه های فرهنگی و هنری در هفته ملی کودک در گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.