سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: روسیه جزء قدرت‌های درجه سوم فوتبال دنیا است و تیم ملی باید در ادامه برنامه‌های آماده سازی اش به مصاف تیم‌های بزرگ‌تر رود.

منصور ابراهیم زاده در گفت و گو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برگزاری دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال روسیه با ایران بیان کرد: تیم ملی ایران بدون شکست راهی جام جهانی شد و باید تفکراتمان به شکلی باشد که در این رقابت ها تنها روی سه بازی مرحله گروهی تمرکز نکنیم. باید با تیم هایی بازی دوستانه برگزار کنیم که بتوانند در عملکرد تیم ملی تاثیرگذار باشند. تیم های حاضر در جام جهانی در چهار سطح A،B،C،D تقسیم بندی می شوند. در نخستین بازی تدارکاتی به مصاف توگو رفتیم که جزء تیم های درجه چهار مسابقات جهانی قرار می گیرد و شاید از لحظ کیفی از این تیم ها بسیار ضعیف تر باشد چراکه توگو نسبت به جام جهانی 2006 افت محسوسی داشته است.

او ادامه داد: روسیه با وجود میزبانی جام جهانی بین تیم های درجه b و c این رقابت ها قرار دارد. حسن دیدار با روس ها برای ما اینست که مقابل تیمی شناخته شده و در خانه حریف بازی می کنیم. در واقع بازیکنان ما می توانند در این بازی تا حدی با مسابقات جام جهانی آشنا شوند. بدون شک کارلوس کی روش از ترکیب متفاوتی نسبت به بازی با توگو استفاده می کند و از نفرات اصلی اش بهره می گیرد.

ابراهیم زاده افزود: نبایست به برگزاری دیدار دوستانه با تیم هایی مانند روسیه و توگو اکتفا کنیم بلکه باید شرایطی فراهم شود تا ملی پوشان فوتبال کشورمان به مصاف رقبای سطح اول و دوم جهانی بروند تا با محک خوردن در این بازی ها آبدیده تر راهی روسیه 2018 شویم.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران درمورد تشابه سبک بازی تیم های ایران و روسیه گفت: تقابل با روسیه این راهکار را در اختیار کادرفنی تیم ملی قرار می دهد تا اگر تیمی مقابل ایران مانند خودمان فیزیکی بازی کرد، شکل بازی ما چگونه باشد. شناخت از سبک بازی حریفان کمک می کند تا در جام جهانی به موفقیت برسیم. در بازی های تدارکاتی می توانیم برنامه های تاکتیکی مختلف را مرور کنیم. البته نبایست در جام جهانی به ارائه فوتبال فیزیکی قناعت کنیم و باید روی کارهای ترکیبی هم متمرکز شویم.

ابراهیم زاده درمورد محدودیت های مالی فدراسیون فوتبال برای برگزاری دیدارهای دوستانه با مدعیان جهانی بیان کرد: هرچند برگزاری دیدار دوستانه با این تیم ها هزینه های سنگینی دارد اما برای رسیدن به اهدافمان در جام جهانی باید با تیم های اروپایی و آمریکای جنوبی درجه یک بازی کنیم. همه مسئولان باید کمک کنند تا تیم ملی با برگزاری بهترین اردوها و بازی های تدارکاتی به جام جهانی برود.

انتهای پیام/

اظهارات منصور ابراهیم زاده درباره دیدار روسیه و ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Mahdi
۰۵:۴۹ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
تیمهای قوی و مطرح برنامه های بازی دوستانه شان از 5 سال قبل مشخص هست. اونا مثه ما بیکار و بی برنامه نیستند که مطابق میل ما برای بازی دوستانه وقت داشته باشن.
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۲۰:۳۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
ی تیمم بدین ابراهیم زاده دست برداره تیم میخواد روسیه اروپاستا
آخرین اخبار