عضو دموکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اقدام احتمالی رئیس‌جمهور این کشور در رد برجام را «خودزنی» خواند.

بازگرداندن ایران بر سر میز مذاکره خیال‌بافی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ کریس مورفی، عضو دموکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، در گفتگو با شبکه سی ان ان، مدعی شد این حرف رئیس جمهور آمریکا درست است که ایران رفتارهای بدی در منطقه دارد؛ اما ما به این نتیجه رسیده ایم اگر ایران کشوری مسلح به سلاح اتمی بود، این رفتارهای ایران بسیار خطرناک‌تر می شد. بنابراین تصمیم گرفتیم مسیر ایران را به سلاح اتمی ببندیم.

کریس مورفی افزود: واقعیت این است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا (با عدم تایید برجام) می خواهد زخمی بزرگ را به خود و این کشور بزند؛ زیرا با خروج از توافق‌نامه هسته‌ای ایران و گروه 1+5، این کشور به مسیر ساخت سلاح اتمی باز خواهد گشت. به علاوه دیگر شرکای ما در اعمال تحریمها علیه ایران در یک دهه گذشته، دیگر این تحریمها را مجدد علیه ایران وضع نخواهند کرد. همچنین ایران در این قضیه قربانی نشان داده خواهد شد و هر چه بخواهد بدست خواهد آورد. ایران خواهد توانست برنامه هسته ای خود را دوباره شروع کند و همچنان از منافع توقف تحریمها برخوردار خواهد بود و در نهایت هم به عنوان طرفی که حقش ضایع شده است، نشان داده خواهد شد.

این سناتور دموکرات تأکید کرد: به نظر من در چنین شرایطی خیال‌بافی محض خواهد بود اگر فکر کنیم رئیس جمهور می تواند آن‌ها را به میز مذاکرات بازگرداند؛ زیرا اگر ما این توافقنامه را نقض کنیم، در نهایت آنها هر آنچه را می خواهند بدست می آورند.

 

انتهای پیام/

سناتور آمریکایی بازمذاکرات هسته‌ای را منتفی دانست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار