شماری از نمایندگان پارلمان فرانسه طرحی الحاقی برای قانون بودجه سال 2018 این کشور تدوین کرده‌اند که بر اساس آن، از صاحبان قایق‌های تفریحی لوکس، خودروهای گران قیمت و فلزات گرانبها مالیات دریافت خواهد شد.

طرح اخذ مالیات از مالکان خودروها و قایق‌های گرانقیمت در فرانسهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، شماری از نمایندگان پارلمان فرانسه که عضو حزب «امانوئل مکرون» رئیس جمهور این کشور هستند، طرحی الحاقی برای قانون بودجه سال 2018 این کشور را آماده کرده اند که بر اساس آن، از صاحبان قایق های تفریحی لوکس، خودروهای گران قیمت و فلزات گرانبها مالیات دریافت خواهد شد.

یک مقام ارشد حزب حاکم فرانسه در این باره گفت این طرح الحاقی پس از آن تهیه شد که شماری از مخالفان مکرون، وی را بابت حذف مالیات اقشار ثروتمند به شدت مورد انتقاد قرار دادند. مکرون این هفته تلاش های خود را برای عمل به وعده انتخاباتی مبنی بر لغو مالیات اقشار ثروتمند آغاز کرد. مخالفان جناح چپ در این باره اعلام کردند این اقدامات مکرون ثابت می کند وی رئیس جمهور ثروتمندان است. اعلام این اخبار در حالی است که کارکنان بخش دولتی فرانسه قرار است روز سه شنبه در این کشور اعتصاب سراسری کنند تا بدین ترتیب، فشار بیشتری را به مکرون وارد آورند.

مالیات طبقه ثروتمند، که نخستین بار در دهه 1980 میلادی، توسط سوسیالیست ها مطرح شد، افرادی را شامل می شود که دارایی های آنها بیش از یک میلیون و 300 هزار یورو (برابر با یک میلیون و 500 هزار دلار) ارزش دارد.

پارلمان فرانسه هفته جاری، طرح بودجه 2018 این کشور را بررسی خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

در طرح بودجه سال 2018 فرانسه، مالکان خودروهای گرانقیمت باید مالیات بپردازند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
said
۰۳:۰۰ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
بشنوید و باور نکنید..
آخرین اخبار