زاهدی با تاکید براینکه باید در روند استخدامی بازنگری شود گفت: در برخی دستگاه‌ها به فارغ التحصیلان مراکز مهارتی توجه کمتری می‌شود.

به گزارش  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در بیست و پنجمین سالروز تاسیس دانشگاه علمی و کاربردی بر لزوم به روز رسانی این دانشگاه مطابق با نیازهای روز تاکید کرد.

زاهدی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه به دولت برای ایجاد و افزایش مراکز آموزش عالی در چهارچوب سیاست‌های آموزش عالی اجازه داده شده است اظهار داشت: یکی از مطالبات ما از دانشگاه علمی و کاربردی برقرای ارتباط با دانشگاه‌های برتر دنیا و انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف برای پیشرفت کشور است.

زاهدی با بیان اینکه در بودجه امسال ۴۰۰ میلیارد تومان جهت ارتقا و به روز رسانی تجهیزات دانشگاه‌ها اختصاص یافته است، خاطر نشان کرد: سهم دانشگاه علمی و کاربردی ۲۰۰ میلیون تومان می‌باشد که باید از وزارت علوم مطالبه کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دانشگاه علمی و کاربردی پیشتاز آمایش سرزمینی در آموزش عالی است گفت: دلیل این امر این است که دانشگاه بر اساس نیازها، استعدادها ‌و پتانسیلی هر منطقه تاسیس می‌شود؛ دانشگاه علمی و کاربردی نباید ثابت و پایدار باشد و باید با توجه به نیازهای روز هر منطقه به روز رسانی شود.

زاهدی با اشاره به اینکه دوره های پودمانی باید جدی گرفته شود  تصریح کرد: باید آموزش‌های کوتاه مدت برای مراکز دولتی، آموزشی و تولیدی جهت ارتقا سطح کیفی نیروی انسانی کشور انجام شود.

وی با تاکید براینکه باید در روند استخدامی بازنگری شود یادآور شد: در برخی ادارات و‌ دستگاه‌ها مشاهده می‌شود که به فارغ التحصیلان مراکز مهارتی توجه کمتری می‌شود که این رویکرد باید اصلاح شود.

انتهای پیام/

دانشگاه علمی و کاربردی با توجه به نیازهای هر منطقه به روز رسانی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۴۴ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
من چهار سال درس خوندم مدرک لیسانس حسابداری از دانشگاه علمی کاربردی گرفتم و حدود سه سال سابقه حسابداری و یک سال سابقه حسابرسی دارم بعد تو چهارمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی دیدم که سازمان حسابرسی مدرک لیسانس حسابداری که از علمی کاربردی اخذ شده باشه رو قبول نمی کنه...
آخرین اخبار