کاتاروهای قمی در مسابقات جهانی جودو مدال نقره گرفتند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ نهمین دوره رقابت‌های قهرمانی جودو جهان در بخش کاتا در ایتالیا به کار خود پایان داد و تیم کاتا جودوی ایران در شرایطی به مقام سوم جهان رسید که ۲ کاتارو از استان قم در ترکیب تیم ملی حضور داشتند.

 کاتا جودوی قهرمانی گرند اسلم جهان در حالی به پایان رسید که سهم جودوی استان قم از این رویداد ۲ مدال نقره بود.

در این مسابقات، کاتاروهای ایرانی با یک مدال نقره و ۳ مدال برنز پس از ژاپن و فرانسه و بالاتر از ایتالیا، سومی جهان را به دست آوردند که مدال نقره‌ای که در جدول امتیازات برای ایران ثبت شد توسط ۲ کاتاروی باتجربه از استان قم به دست آمد.

محمد حسن سالاری و محمدرضا صحرایی کاتاروهای قمی در فرم گوشین جوتسو مسابقات خود را برگزار کردند که با پشت سر گذاشتن ایتالیا، تیم میزبان این مسابقات عنوان نایب قهرمانی را به‌دست آوردند و پس از تیم ژاپن در جایگاه دوم قرار گرفتند.

بدین ترتیب این ۲ کاتاروی قمی، ۱۰ سال پس از نخستین تجربه جهانی خود در فرانسه، بار دیگر برای ورزش استان قم و کشورمان افتخار آفرین شدند در حالی که صحرایی و سالاری در طی این سال‌ها در مسابقات جهانی و آسیایی پای ثابت حضور و مدال آوری بوده‌اند.

آخرین مدال بین المللی این زوج ورزشی مربوط به مسابقات کاتاجودوی قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۵ در بانکوک تایلند است که با نایب قهرمانی سالاری و صحرایی همراه بود و توان بالای نمایندگان ژاپن در این مسابقات مانع از دستیابی این ورزشکاران به مدال طلا شده است.

جودوی قم در حال حاضر همین ۲ ورزشکار را به عنوان ملی پوش در تیم‌های ملی در اختیار دارد اما در بخش پایه و بانوان برنامه و تمرکز خود را بر سرمایه گذاری روی نیروهای جوان و آینده دار قرار داده است.

انتهای پیام/ح

کسب 2مدال نقره درمسابقات جودوی قهرمانی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار