مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: مهمترین میراث هر ملتی، ادبیات است و آن جزیی از میراث معنوی و ناملموس کشور است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمد رحیم رهنما گفت: ادبیات حوزه فرهنگی خراسان رضوی به سبب غنا و تنوع آن در گذر سده‌های بی شمار، گنجینه‌ای است که می‌تواند اعتلای نام ایران را به دنبال داشته باشد.


وی خواستار پیوند صنعت گردشگری با میراث ادبی کشور شد و بهره برداری ازاین ظرفیت را یکی از رویکرد‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی اعلام کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان اینکه گردشگری ادبی فعالیت نوینی نیست و همواره مزار شاعران و ادیبان بزرگ کشورمان همانند حکیم ابوالقاسم فردوسی، خیام و عطار جزء جاذبه‌های گردشگری بوده است، ابراز امیدواری کرد ایجاد مسیر‌های گردشگری ادبی در خراسان رضوی به ماندگاری گردشگر کمک کند.
 
رهنما خواستار نقش آفرینی و حضور گسترده دانشگاه فردوسی در احیای هرچه بیشتر گردشگری ادبی در خراسان رضوی شد و گفت: دانشگاه فردوسی می‌تواند نقش بسزایی در بسترسازی و رشد میراث فرهنگی ادبی کشور داشته باشد.

وی تصریح کرد: گردشگری ادبی یکی سازگارترین شکل‌های گردشگری متناسب با شرایط حاکم بر ایران است که در مقایسه با اشکال دیگر با موانع کمتری روبروست و می‎‌تواند همراه با گردشگری مذهبی، گردشگری سلامت و گردشگری ورزشی راهی به سوی رونق بخشی توسعه صنعت گردشگری در کشور مطرح شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بدون شک جذابیت‌های میراث فرهنگی ادبی خراسان رضوی از جایگاه برجسته‌ای در حوزه تمدنی شرق برخوردار است که بهره گیری از قابلیت‌های آن می‌تواند برای جهانیان و بویژه علاقمندان به گردشگری فرهنگی جذاب باشد.

انتهای پیام//ف.ج
 
 

ضرورت پیوند صنعت گردشگری با میراث ادبی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.