فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی؛

عوامل انسانی دلیل 46 درصد تصادفات خراسان جنوبی

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی گفت:دلیل 46 درصد تصادفات جرحی و فوتی،عوامل انسانی است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ سردار شجاع،فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد تصادفات فوتی و جرحی در استان افزایش پیدا کرده است،گفت: بیش از 46 درصد عامل این تصادفات عوامل انسانی و عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بوده است.

وی از اعمال قانون با 377 هزار راننده خبر داد و افزود: بیش از 7 هزار و 500 موتورسیکلت متخلف از ابتدای امسال توقیف شده که عمده تخلفات آن ها انجام حرکت های نمایشی و خطرناک و یا نداشتن کلاه ایمنی بوده است.

سردار شجاع با بیان اینکه طی 6 ماه نخست امسال 108 هزار تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گرفته شده است،گفت: از این تعداد 80 هزار تماس منجر به اجرای مأموریت شده است.

وی با بیان اینکه میزان کشف مواد مخدر نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است،افزود: از ابتدای امسال تاکنون 22 تن انواع مواد مخدر در استان کشف شده است .

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در زمینه کشف انواع سلاح،33 درصد رشد داشته ایم،گفت: از ابتدای امسال 32 هزار سوخت قاچاق کشف شده است.


سردار شجاع با اشاره به اینکه طی 6 ماه نخست امسال بیش از 15 هزار خودرو شماره‌گذاری شده است، افزود: این آمار نشان می دهد نزدیک به 8 هزار خودرو به تعداد خودروهای خراسان جنوبی اضافه شده است که باعث افزایش آلودگی و ترافیک در استان خواهد شد.


وی با بیان اینکه طی سال های جاری سعی شده است که از نیرو های بومی مرزهای استان در نیروی مرزبانی استفاده شود،گفت: با این اقدام هم اشتغالی برای مرزنشین ها ایجاد شده است  و هم اینکه مسئولیت حفاظت از مرزها به خوبی انجام می شود.


 فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه تا کنون مسئله جدی امنیتی در مرز های استان گزارش نشده است،افزود: مشکلات زیادی در مرز های استان وجود دارد که با کمک همه دستگاه های اجرایی قابل حل است.

 سردار شجاع با بیان اینکه تنها نیروی های انتظامی و مرزبانی نمی توانند در مرز ها تأثیر گذار باشند،گفت: عمده دستگیر شده ها و متخلفان در مرز ها،دچار معضل بیکاری بوده اند،بنابراین با حل مشکل بیکاری در مرز ها می توان تا حدی جرایم و تخلفات را کاهش داد.

وی با بیان اینکه اکنون 2 هزار نفر در بازارچه مرزی ماهیرود فعالیت دارند،افزود: مرزبانی آمادگی این را دارد که با افزایش فعالیت بازارچه های مرزی استان،امنیت لازم را برقرار کند.

 فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی پیشگیری از معضلات اجتماعی را از وظایف نیروی انتظامی دانست و گفت: حوزه مددکاری اجتماعی در همه کلانتری های سطح استان فعال است و در پرونده های مالی و خانوادگی ورود پیدا کرده و بیش از 83 درصد مانع از تشکیل پروند در مراجع قضایی شده اند.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت مرکز آرامش در سطح استان افزود: تا کنون بیش از 3 هزار نفر به این مراکز مراجعه کرده و از خدمات رایگان آن بهره مند شده اند.

  انتهای پیام/ب


کشف 22 تن مواد مخدر در خراسان جنوبی از ابتدای سال جاری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار