مدیر کل امور عشایر استان کرمانشاه گفت :با توجه به تردد زائرین اربعین حسینی از مرزخسروی تمهیدات لازم جهت کوچ عشایر اندیشیده شده است.

 علی‌اشرف آزادی مدیر کل امور عشایر استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛گفت:بیش از سه هزار کارت تردد برای عشایر استان کرمانشاه جهت کوچ به مناطق قشلاقی صادر می‌شود.

 علی‌اشرف آزادی در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی کوچ پاییزه عشایر که امروز در کرمانشاه برگزار شد با اشاره به سهم عشایر کرمانشاه در تولید گوشت و دیگر فرآورده‌های دامی گفت: عشایر این استان سالانه با تولید بالغ بر 10 هزار تن گوشت قرمز، 24 هزار و 500 تن شیر، 600 تن روغن حیوانی و یک هزار و 630 تن انواع الیاف دامی نقش بسزایی در رونق اقتصادی کرمانشاه دارند.

وی پیرامون خدمات‌رسانی به عشایر سطح استان کرمانشاه گفت: روزانه بیش از یک هزار مترمکعب آب آشامیدنی سالم از ابتدای امسال تاکنون به کمک 30 دستگاه کامیون تانکردار جهت مصرف شرب خانوار و دام بین پنج هزار خانوار عشایر توزیع شده است.

آزادی با اشاره به اینکه امسال کوچ پاییزه عشایر مصادف شده است با زمان تردد زائران اربعین حسینی ، با هماهنگی مسئولین و دستگاه های مرتبط تمهیدات لازم جهت کوچ عشایر اندیشیده شده است و بر اساس مصوبه جلسه ،عشایر عزیز می توانند از تاریخ 25 مهرماه لغایت 5 آبان ماه مبادرت به کوچ نمایند تا مشکلی بابت تردد در مسیرهای منتهی به مرز خسروی و مهران نداشته باشند.


آزادی با اشاره به اینکه کوچ عشایر استان کرمانشاه به دو صورت درون‌استانی و برون‌استانی صورت می‌گیردگفت: عمده عشایر استان در مناطق قشلاقی درون استان و استان‌های ایلام و خوزستان مستقر خواهند شد.


مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه افزود: عشایر استان کرمانشاه در کوچ پاییزه مسافتی بین ١٥تا ٧٠٠ کیلومتر را در مدت ٤٥روز طی می‌کنند تا به محل قشلاقی استقرار خود برسند.


آزادی با اشاره به برنامه‌ريزی انجام شده جهت كوچ پاييزه عشاير گفت: طبق هماهنگي به‌عمل آمده مسئولان استان و همچنین استان‌های ایلام و خوزستان كار ارائه خدمات رفاهي، بهداشتی، آموزشی و مسائل امنيتی عشاير در مسيرهای كوچ و مناطق گرمسيری بهتر از سال گذشته انجام  می شود.


وی افزود: به منظور كاهش خطرات احتمالی جاده‌ای بيش از دو‌هزار عدد تراكت هشداردهنده، در مسير كوچ عشاير بین رانندگان توزیع می‌شود و برای استقرار عشاير در مناطق مرزی با هماهنگی ارگان‌های نظامی بيش از سه‌هزار عدد كارت تردد ويژه مناطق مرزی و برای عشایر متقاضی برگ تردد موقت حمل مايحتاج صادر خواهد شد.


سپس اعضای حاضر نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه خدمت رسانی به جامعه زحمتکش عشایری در زمان کوچ ، ایل راه ها و سایر موضوعات مربوط بیان نمودند.

 

انتهای پیام/ز

بیش از سه هزار کارت تردد برای عشایر استان کرمانشاه صادر شده است

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.