رييس سازمان مديريت و برنامه ريزی استان كرمان: كسب رتبه سوم منطقه در گرو افزايش 20 درصدی شاخص های رقابت پذيری است.

كسب رتبه سوم منطقه در گرو افزايش 20 درصدی شاخص های رقابت پذيری استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ رودری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان به بیان رتبه‌های ایران در بخش‌های مختلف در جهان پرداخت وگفت: شاخص‌های رقابت پذیری خود را باید ۲۰ درصد افزایش دهیم تا در پایان سال ۱۴۰۴ به رتبه سوم منطقه دست پیدا کنیم.

 رودری ضمن مهم دانستن ارزیابی عملکرد برای دستگاه‌ها بیان کرد: وقتی که یک دستگاه عملکرد خود را مورد ارزیابی قرار دهد، می‌توان نقاط قوت و ضعف هر قسمت را مشخص کنیم و در جهت رفع نواقص آن گام برداریم.

 رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان نقش توسعه‌ای دولت را یکی از وظایف دولت برشمرد و عنوان کرد: هدف اساسی همه طرح‌ها و برنامه‌ها اعم از طرح مثلث توسعه اقتصادی، برنامه ششم توسعه و ... توسعه و پیشرفت جامعه است.

 رودری گفت: با توجه به اینکه استان کرمان دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های زیادی است، اما جایگاه استان کرمان در کشور قابل قبول نیست، بنابراین باید سیستم کارآمد و مشخصی داشته باشیم تا بتواند هدف گذاری ما برای توسعه را محقق کند.

 وی با بیان این مطلب که درآمد سرانه ما ۳۰ درصد باید رشد پیدا کند، تصریح کرد: یکی از راه‌های تحقق این مهم، دنبال سرمایه گذار باشیم و همچنین افزایش بهره وری ازدیگر راهکار‌ها می‌باشد.

 وی بیان کرد: نرخ رشد اقتصادی استان ۸.۵ درصد پیش بینی شده است که منابع مالی و بهره وری پیش شرط‌های تحقق این نرخ رشد می‌باشند، به‌گونه‌ای که ۵.۷ درصد از این رشد اقتصادی از محل منابع و سرمایه گذاری جدید و ۲.۸ درصد از محل بهره وری محقق می‌گردد.

 رودری با اشاره به اینکه ارتقای بهره وری، منابع نمی‌خواهد بلکه با اصلاح روش‌ها ایجاد می‌شود، اضافه کرد: تحول اداری در بحث بهبود فضای کسب و کار بسیار اثرگذار می‌باشند.

 وی از عدم کارایی برخی از شاخص‌ها سخن به میان آورد و اظهار کرد: دستگاه‌ها باید فرایندها و هدف گذاری‌های خود را دنبال کنند، ضمن آنکه نقاط ضعف هر بخش را شناسایی کنند تا در جهت رفع نواقص گام بردارند.

 انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار